بیش از190 هزار اصله نهال مثمر در سیستان و بلوچستان توزیع شد

به گزارش وبلاگ وردپرس، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 190 هزار و 530 اصله نهال میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری، میوه های خشک و گیاهان دارویی به صورت یارانه ای بین کشاورزان استان توزیع شد.

بیش از190 هزار اصله نهال مثمر در سیستان و بلوچستان توزیع شد

امان اله طوقی اظهارداشت: سیستان و بلوچستان ظرفیت های خوبی در زمینه توسعه باغات انواع میوه بویژه میوه های گرمسیری نظیر موز، انبه، پاپایا و گواوا دارد که این سازمان به منظور تامین احتیاج داخل و ارزآوری با صادرات برای کشور توسعه باغات را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: سالانه 600 هزار تن انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری، دانه دار، هسته دار، دانه ریز، میوه های خشک، محصولات گلخانه ای و گیاهان دارویی در 100 هزار هکتار از باغات استان فراوری می گردد.

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس دستورالعمل نو ابلاغ شده از وزارت جهاد کشاورزی با همکاری اتاق اصناف کشاورزی 100 هزار هکتار باغات استان شناسنامه دار می شوند.

وی اعلام کرد: برنامه ریزی و مدیریت کلان زیربخش باغبانی در راستای افزایش کمی و کیفی فراوری، اصلاح باغات و بهره وری از عوامل و منابع فراوری، هویت بخشی صنفی به باغداران و بسترسازی در راستای ایجاد و اتصال حلقه های زنجیره فراوری،تکمیل زنجیره ارزش محصولات باغی و توسعه صادرات از مهمترین اهداف تعریف شده در این طرح است.

طوقی اضافه نمود: شناسنامه باغی مدرک رسمی حاوی مشخصات کامل فنی و تخصصی باغات به منظور شناسایی و ساماندهی آمار عرصه های باغی است، که حداقل سالی یکبار مورد بازدید میدانی و راستی آزمایی قرار می گیرد.

وی اضافه نمود: هدف شناسنامه باغی فراهم آوردن امکان استفاده و بهره برداری از آمار دقیق باغداران در راستای توسعه صادرات است.

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: برنامه ریزی و مدیریت کلان زیربخش باغبانی در راستای افزایش کمی و کیفی فراوری، اصلاح باغات و بهره وری از عوامل و منابع فراوری، هویت بخشی صنفی به باغداران و بسترسازی در راستای ایجاد و اتصال حلقه های زنجیره فراوری و تکمیل زنجیره ارزش محصولات باغی از مهمترین اهداف تعریف شده در این طرح است.

وبلاگ وردپرس سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بیش از190 هزار اصله نهال مثمر در سیستان و بلوچستان توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از190 هزار اصله نهال مثمر در سیستان و بلوچستان توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید