تداوم توقیف کشتی های حامل سوخت به یمن و هشدار درباره بروز فاجعه انسانی

به گزارش وبلاگ وردپرس، تداوم جنایت توقیف کشتی های حامل سوخت برای ملت یمن همچنان از سوی ائتلاف سعودی ادامه دارد و مقامات دولت نجات ملی یمن درباره تبعات فاجعه بار آن هشدار دادند.

تداوم توقیف کشتی های حامل سوخت به یمن و هشدار درباره بروز فاجعه انسانی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ وردپرس به نقل از المیادین، وزارت برق دولت نجات ملی یمن در یک بیانیه درباره تمام شدن سوخت و تبعات فاجعه بار آن هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: بخش برق به علت فاجعه توقیف کشتی های نفتی سعودی به دست ائتلاف سعودی در معرض فاجعه قرار گرفته است. ما درباره تمام شدن سوخت با توجه به شیوع بیماری ها و همزمان با موج گرمایی که در راه است، هشدار می دهیم.

از سوی دیگر محمد عیاش قحیم استاندار الحدیده اظهار داشت: ائتلاف سعودی و مزدوران وابسته به آنها به توقیف کشتی های نفتی و ممانعت از ورود آنها به بندر الحدیده ادامه می دهند که این سبب بغرنج شدن اوضاع ملت یمن شده است.

وی اضافه کرد: این اقدام جنایتکارانه که از سوی ائتلاف سعودی که همچنان به حملات خود و محاصره ظالمانه ملت یمن از 26 مارس 2015 تا به امروز ادامه می دهد، جای شگفتی ندارد.

قحیم گفت: توقیف کشتی های نفتی با اصول اخلاقی مغایرت دارد و ناقض قانون بشری و توافق استکهلم است که بر ورود کشتی و کالا بدون هیچ مانعی به بندر الحدیده اصرار دارد، . این با قطعنامه های شورای امنیت که حامی توافق استکهلم است نیز مغایرت دارد.

وی سازمان ملل را به علت جانبداری و چشم پوشی و توجیه جنایات و کشتارهای ائتلاف سعودی علیه ملت یمن مسئول دانست و گفت: سازمان ملل باید از این خط مشی که قربانی را محکوم اما جنایتکاران را محکوم نمی کند، دست بردارد.

قحیم گفت: اصرار متجاوزان بر افزایش رنج ملت یمن از طریق توقیف کشتی های حامل مواد سوختی و بحرانی تر شدن اوضاع به سبب نبود فرآورده های نفتی، فاجعه انسانی ناشی از توقف خدمات برق و آب و دیگر خدمات حیاتی در بیمارستان ها و مراکز دیالیز و سرطانی را به دنبال خواهد داشت.

استاندار الحدیده، جامعه جهانی را مسئول رنج ملت یمن دانست و از سازمان ملل خواست که به نقش انسانی خود عمل کند و موضع روشنی در قبال توقیف کشتی های حامل نفت اتخاذ کند و در راستای پایان محاصره یمن حرکت کند.

همزمان محمد ابوبکر اسحاف رئیس اداره بنادر دریای سرخ یمن اظهار داشت که از اوایل سال 2021 تا به امروز هیچ نفتکشی به سکوی بندر الحدیده نرسیده است، اظهار داشت که آنچه ائتلاف سعودی در راهزنی دریایی انجام می دهد و مانع از ورود کشتی ها با وجود داشتن مجوز می شود، به مثابه لکه ننگی بر پیشانی بشریت است.

وی اضافه کرد: همه کشتی ها با وجود داشتن مجوز از سوی ناوهای جنگی دشمن از حرکت به سوی بندر الحدیده منع شده اند. قرار بود که 14 کشتی به بندر الحدیده برسند که 9 کشتی باید در سال 2020 و چهار کشتی در ژانویه و فوریه سال جاری میلادی و یک کشتی هم در مارس جاری به الحدیده برسند که هیچ یک به بندر الحدیده نرسیده اند و این نقض قوانین بین المللی است.

همزمان رویترز به نقل از مارتن گریفیث نماینده سازمان ملل در امور یمن گزارش داد: از اوایل سال جاری هیچ محموله سوختی به بندر الحدیده وارد نشده است. کشتی های جنگی ائتلاف مانع از ورود کشتی های حامل سوخت به الحدیده شده اند. این کشتی ها با وجود داشتن مجوز از ورود به الحدیده منع شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تداوم توقیف کشتی های حامل سوخت به یمن و هشدار درباره بروز فاجعه انسانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم توقیف کشتی های حامل سوخت به یمن و هشدار درباره بروز فاجعه انسانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید