تزریق مدرنا در آمریکا برای نوجوانان به تاخیر افتاد، عارضه واکسن بررسی می شود

به گزارش وبلاگ وردپرس، سازمان غذا و داروی آمریکا تزریق واکسن مدرنا برای نوجوانان را به تاخیر انداخت تا در مورد بروز عارضه ناشی از آن بررسی های بیشتری انجام دهد.

تزریق مدرنا در آمریکا برای نوجوانان به تاخیر افتاد، عارضه واکسن بررسی می شود

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ وردپرس به نقل از یواس نیوز، سازمان غذا و داروی آمریکا تزریق واکسن مدرنا برای نوجوانان 12 تا 17 ساله را به تاخیر انداخت.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، تاخیر در تصویب تزریق مدرنا به نوجوانان، به دلیل بروز عارضه التهاب قلبی بوده است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در حال بررسی خطر ابتلا به این بیماری، میوکاردیت، در میان مردان جوان واکسینه شده با تزریق مدرنا به ویژه در مقایسه با واکسن فایزر است.

دو هفته پیش نیز موسسه بهداشت و رفاه فنلاند بیان نمود، استفاده از واکسن کووید 19 شرکت مدرنا برای مردان متولد 1991 و بعدا از آن، به دلیل گزارش عوارض جانبی قلبی عروقی متوقف می شود. سوئد و دانمارک نیز بیان نمودند که پس از گزارش بروز عوارض جانبی نادر مانند میوکاردیت (التهاب عضله قلب)، استفاده از واکسن کروناویروس این شرکت برای گروه های سنی جوان متوقف می شود؛ کشورهای اسکاندیناوی نیز این تصمیم را بر اساس یک تحقیق که شامل داده های فنلاند، سوئد، نروژ و دانمارک بوده اتخاذ کردند.

مقامات بهداشتی کانادا نیز روزهای اخیر بیان نمودند داده های به دست آمده نشان می دهد موارد گزارش شده عارضه نادر التهاب قلبی پس از تزریق واکسن مدرنا بیشتر از واکسن فایزر/بیو ان تک بوده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا، نهاد وابسته به وزارت بهداشت این کشور دو ماه پیش گزارشی را منتشر کرد که براساس آن واکسن کووید 19 مدرنا با افزایش خطر التهاب قلبی در مردان جوان مرتبط بود. این نهاد برچسب هشدار این عارضه را به واکسن های فایزر و مدرنا اضافه نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تزریق مدرنا در آمریکا برای نوجوانان به تاخیر افتاد، عارضه واکسن بررسی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق مدرنا در آمریکا برای نوجوانان به تاخیر افتاد، عارضه واکسن بررسی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید