اتحادیه اروپا برای امنیت داده های ابری دست به کار شد

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از رویترز، این بخشی از سندی است که در حقیقت پیش نویس قوانین سختگیرانه تر امنیت سایبری برای شرکت های فناوری بزرگ به شمار میرود.

اتحادیه اروپا برای امنیت داده های ابری دست به کار شد

شرکت های بزرگ فناوری اروپا و دیگران که در چنین همکاری مشترکی سهیم هستند، سهم کوچکی دارند و کارمندانی که به داده های اروپا دسترسی می یابند باید آنالیز های خاص را پشت سر بگذارند و حتما در یکی از 27 کشور عضو اتحادیه ساکن باشند.

بعلاوه طبق سند موجود سرویس ابر رایانشی باید از داخل اتحادیه اروپا راهبری و نگهداری گردد. بعلاوه داده های تمام مشتریان سرویس باید در اتحادیه اروپا تولید و ذخیره گردد.

آخرین پیش نویس قانون پیشنهادی آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا ENISA مربوط به یک طرح صدور گواهینامه اتحادیه اروپا (EUCS) است که امنیت سایبری خدمات ابری را تضمین و شیوه انتخاب فروشنده برای تجارت را برای دولت ها و شرکت های این منطقه معین می نماید.

هرچند الزامات تازه تاکیدی برای برطرف نگرانی های اتحادیه اروپا از مداخل کشورهای دیگر است، اما احتمالا نقدها تازهی از سوی شرکت های فناوری بزرگ آمریکا به وجود بیاورد که می ترسند از این منطقه بیرون رانده شوند.

در بخشی از متن سند آمده است: سرویس های ابر تایید شده فقط با شرکت هایی که در اتحادیه اروپا مستقر هستند باید همکاری نمایند. هیچ شرکت خارجی نمی تواند بر تهیه نماینده سرویس ابر کنترل داشته باشد تا به این ترتیب ریسک دخالت کشورهای غیراروپایی که مقررات، هنجارها و ارزش های منطقه را نمی شناسند، کاهش یابد.

بعلاوه قوانین سختگیرانه تری برای داده های شخصی و غیر شخصی وضع می گردد که حساسیت زیاد و احتمالا تاثیری منفی بر نظم، ایمنی، زندگی یا سلامت یا حتی حفاظت از مالکیت معنوی دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اتحادیه اروپا برای امنیت داده های ابری دست به کار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا برای امنیت داده های ابری دست به کار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید