تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه کردستان و حلبچه منعقد شد

به گزارش وبلاگ وردپرس، تفاهم نامه همکاری آموزشی و پژوهشی بین دو دانشگاه کردستان و حلبچه در راستای توسعه همکاری های علمی بین المللی از سوی روسای این دانشگاه ها به امضا رسید.

تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه کردستان و حلبچه منعقد شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ وردپرس، تفاهم نامه همکاری آموزشی و پژوهشی بین دو دانشگاه کردستان و حلبچه در راستای توسعه همکاری های علمی بین المللی به امضای روسای این دانشگاه ها رسید. رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان، در نشستی که در حاشیه امضای این تفاهم نامه همکاری که در حلبچه برگزار گشت، ضمن معرفی دستاورد ها و توانایی های این دانشگاه آمادگی دانشگاه کردستان را برای همکاری با دانشگاه حلبچه در همه زمینه ها ابراز کرد.

صادقی با تأکید بر علاقه دانشگاه کردستان به همکاری در زمینه های مطرح شده، به فرصت مطالعاتی برای اساتید دانشگاه حلبچه در دانشگاه کردستان، دوره پسادکتری مشترک و همکاری در آموزش زبان فارسی به دانشجویان اقلیم کردستان عراق اشاره کرد.

رئیس دانشگاه کردستان همچنین با اشاره به پتانسیل استان حلبچه درزمینهٔ کشاورزی، پیشنهاد همکاری دانشگاه ها برای تحقیقات مشترک درزمینهٔ کشاورزی و باغداری و همکاری در پروژه آمایش سرزمینی استان حلبچه را مطرح کرد.

در ادامه مهاباد کامل عبدالله، رئیس دانشگاه حلبچه که اولین و تنها رئیس دانشگاه زن در عراق است ضمن خیرمقدم به هیئت رئیسه دانشگاه کردستان و معرفی دانشگاه حلبچه به زمینه های همکاری بین دو دانشگاه اشاره کرد.

همکاری در زمینهٔ راه اندازی مرکز مشاوره در دانشگاه حلبچه، برگزاری دوره ها، کارگاه ها و کنفرانس های مشترک و به صورت خاص کنفرانس مشترک تحت عنوان حلبچه و ایجاد دوره های مشترک زبان و ادبیات کوردی و فارسی، از اهم موارد مطرح شده توسط این رئیس دانشگاه بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه کردستان و حلبچه منعقد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه کردستان و حلبچه منعقد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید