حمایت مجلس از طرح های کلان و مسئله محور سازمان پژوهش ها

به گزارش وبلاگ وردپرس، به نقل از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، دکتر حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در مصاحبه با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، رسالت سازمان را انجام پژوهش های مسئله محور بیان نمود.

حمایت مجلس از طرح های کلان و مسئله محور سازمان پژوهش ها

جلسه مشترک مدیران سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر حسن زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان و علیرضا منادی رئیس این کمیسیون در محل سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار گردید.

در این جلسه زمانیان با بیان اینکه رسالت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران انجام پژوهش های مسئله محور در راستای حل مسائل کشور می باشد، بیان داشت: نام سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران دارای بار معنایی مشخصی می باشد. به این مفهوم که در این سازمان پژوهش به همراه فناوری می باشد و این همراهی منجر به فراوری محصول می گردد. زنجیره خلق ایده تا فراوری محصول در سازمان به صورت کامل و به هم پیوسته شکل گرفته است.

معاون وزیر علوم در ادامه گفت: ایده ها در هفت پژوهشکده سازمان خلق می گردد و کار پژوهشی تا ایجاد دانش فنی پیش می رود و بعد از آن در اختیار شرکت های دانش بنیان و فن آور که در سازمان مستقر هستند قرار می گیرد. پژوهشکده ها و اعضای هیئت علمی پژوهشکده ها به عنوان مغز افزار 148 شرکت فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری سازمان عمل می نمایند و شرکت های مذکور به عنوان بازوی فراوری محصول و تجاری سازی این محصول عمل می نمایند.

رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با بیان اینکه اصالت ذاتی و نقش حاکمیتی سازمان در پی حل مسائل پایه ای کشور است، گفت: با توجه به اینکه کشور ما تشنه پژوهش های کاربردی و مسئله محور است و برای تسهیل در این امور احتیاج به زیر ساخت ها و امکانات می باشد، در این راستا ما در سازمان بحث راه اندازی آزمایشگاه ایزوتوپی را داریم چرا که این آزمایشگاه را در کشور نداریم و به شدت پژوهشگران ما در داخل کشور به آن احتیاجمند هستند.

وی اضافه کرد: مورد دیگر راه اندازی پژوهشکده شیمی-دارویی برای سنتز داروهای خاص و هم چنین راه اندازی مرکز استحصال عناصر معدنی استراتژیک را در دستور کار داریم و به زودی با حمایت مسئولین کشور و هم چنین مجلس شورای اسلامی راه اندازی خواهیم کرد.

در ادامه دکتر علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از مواجهه با کوشش ها و دستاوردهای متمادی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در حوزه حل مسائل کشور ابراز امیدواری کرد که با حمایت های دولت و هم چنین مجلس شورای اسلامی ایران این حرکت تداوم داشته باشد.

وی در ادامه گفت: حتماً در کمیسیون آموزش مجلس نگاه ویژه ای به سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و برنامه های در دست اقدام آن از امروز خواهیم داشت و کوشش خواهیم کرد از طرح ها و پروژه های تحقیقاتی برنامه ریزی شده سازمان به صورت ویژه حمایت کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در این کمیسیون از ابتدا تمرکز بر تأمین زنجیره یک پارچه برای فراوری دانش در کشور مطرح بوده است بیان داشت: کارهای خوبی در این راستا صورت گرفته است از جمله اینکه در بحث دانش بنیان، قانون 22 ماده ای را نوشته ایم که حدود 110 مشکل اعلامی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که شرکت های دانش بنیان به آن مبتلا بودند را مرتفع نموده ایم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حمایت مجلس از طرح های کلان و مسئله محور سازمان پژوهش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت مجلس از طرح های کلان و مسئله محور سازمان پژوهش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید