خبرنگاران نخستین مسابقه مجازی تئاتر کاغذی در پایتخت برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ وردپرس، تهران-خبرنگاران-رئیس پردیس تئاتر تهران گفت: این پردیس نخستین مسابقه مجازی تئاتر کاغذی را با شعار شادی و نشاط در خانواده ویژه بچه ها و نوجوانان برگزار می نماید.

خبرنگاران نخستین مسابقه مجازی تئاتر کاغذی در پایتخت برگزار می گردد

به گزارش روز یکشنبه وبلاگ وردپرس از پردیس تئاتر تهران، حسین عالم بخش اظهارداشت: در این روزهای سخت که ضروری است در راستای مبارزه با کرونا حضور خانواده ها در اماکن عمومی به حداقل برسد از یکسو و لزوم غنی سازی اوقات فراغت بچه ها و نوجوانان از سوی دیگر ما را بر آن داشت تا اقدام به طراحی و برگزاری مسابقه مجازی شاد و مفرح تئاتر کاغذی بکنیم.

وی گفت: فراخوان این مسابقه در پرتال پردیس تئاتر تهران به نشانی pardistheater.ir منتشر شده و در این راستا، در حدود 10 دقیقه فیلم آموزشی شامل معرفی جشنواره، نحوه ساخت عروسک و ساخت دکور تهیه شده و در این پرتال بارگذاری شده است.

عالم بخش ضمن ابراز امیدواری نسبت به تاثیرات مثبت مسابقه مجازی تئاتر کاغذی در ارتباط بین والدین و فرزندان در این روزهای سخت کرونایی بر شعار همیشگی پردیس تئاتر تهران، اینجا چراغی روشن است!، تاکید و این مجموعه را یک مرکز حرفه ای تئاتر برای مردم و متعلق به عموم شهروندان عنوان نمود.

براساس این گزارش، تئاتر کاغذی یکی از شیوه های نمایش عروسکی است که عروسک ها و دکور آن از کاغذ و مقوا ساخته و رنگ آمیزی می گردد، عروسک ها گاهی حالت تخت و گاهی به صورت حجمی ساخته می شوند.

بچه ها و نوجوانان علاقه مند برای شرکت در مسابقه مجازی تئاتر کاغذی می توانند تا 20 اسفندماه با موضوع های کرونا را شکست می دهم(روش های پیشگیری از ویروس کرونا)، من و کتابم (با انتخاب بخشی از داستان های کوتاه ایرانی در کتاب های مورد علاقه)، خاطرات مدرسه، آداب و رسوم عید نوروز در شهر من، خاطرات خانواده (مهمانی ها، سفرها، دورهمی ها قبل از کرونا و .......) با مشارکت اعضای خانواده نمایش خود را براساس فیلم آموزشی که در پرتال پردیس تئاتر تهران بارگذاری شده، اجرا نمایند و فیلم آن را به وسیله پیغام رسان واتساپ به شماره 09351005990 ارسال نمایند.

برای شرکت در این مسابقه، رعایت اصول حرفه ای تصویربرداری لازم نیست و ضبط ویدئوها با یک دوربین ساده و یا موبایل با کیفیت امکان پذیر است.

ویدئوها باید از کیفیت مناسب صدا، نور و تصویر برخوردار باشند و مدت زمان اجرای تئاتر کاغذی باید بین 2 تا چهار دقیقه باشد.

اسامی برگزیدگان و زمان اختتامیه مسابقه مجازی تئاتر کاغذی در پرتال پردیس تئاتر تهران اعلام می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نخستین مسابقه مجازی تئاتر کاغذی در پایتخت برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخستین مسابقه مجازی تئاتر کاغذی در پایتخت برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید