در طول زمستان چقدر ویتامین D احتیاج داریم؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، با مایل شدن نور خورشید در فصل زمستان و گذراندن زمان بیشتری در خانه، مقدار احتیاج به ویتامین D افزایش می یابد.

در طول زمستان چقدر ویتامین D احتیاج داریم؟

به گزارش ایسنا، بیشتر افراد سالم با پوست روشن معمولاً می توانند ویتامین D کافی را در طول تابستان با قرار دادن روزانه صورت، دست ها و پا های خود در معرض نور خورشید به مدت پنج تا 10 دقیقه و چندین بار در هفته، تامین نمایند.

نور خورشید در زمستان به مقدار کافی اشعه UVB که برای سنتز ویتامین D لازم است، ندارد. با این حال، این بدان معنا نیست که نمی توانید احتیاج به ویتامین D را در ماه های سردتر تامین کنید.

ویتامین D برای جذب کلسیم و حفظ استخوان های قوی و سالم بسیار مهم است. کمبود این ویتامین باعث نرمی، ضعیف و شنماینده شدن استخوان ها می گردد. ویتامین D بعلاوه می تواند بر سایر جنبه های سلامت از جمله التهاب، خطر بیماری خودایمنی، سلامت قلب و عملکرد شناختی نیز نقش داشته باشد.

در خصوص مقدار ویتامین D که برای سلامتی باید در خون وجود داشته باشد، بحث و جدل های زیادی وجود دارد. بااین حال، به طور کلی برای حفظ سلامت استخوان ها و متابولیسم طبیعی کلسیم، افراد بین یک تا 70 ساله باید روزانه 600 واحد بین المللی (یا 15 میکروگرم) از غذاها، مکمل ها یا هر دو، این ویتامین را دریافت نمایند. بعلاوه افراد بالای 70 سال باید 800 واحد بین المللی از این ویتامین را دریافت نمایند (20 میکروگرم).

با این حال اگر نگران کمبود ویتامین D هستید، در معرض خطر پوکی استخوان قرار دارید یا شرایطی دارید که بر نحوه جذب مواد مغذی تأثیر می گذارد، با پزشک در خصوص آزمایش سطح ویتامین D مشورت کنید.

به گزارش هلث لاین، ویتامین D را بیشتر از آنچه پزشک توصیه نموده، مصرف نکنید. ویتامین D بیش از حد می تواند در بدن انباشته و منجر به مسمومیت گردد و علائمی مانند خستگی، ضعف، گیجی، استفراغ، کم آبی، یبوست و درد به همراه داشته باشد.

منبع: فرارو

به "در طول زمستان چقدر ویتامین D احتیاج داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در طول زمستان چقدر ویتامین D احتیاج داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید