فارس من، ماجرای مطالبه کاربران برای افزایش تعرفه تلفن ثابت

به گزارش وبلاگ وردپرس، کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواسته اند که تعرفه تلفن ثابت مخابرات افزایش یابد و تعداد امضاهای این سوژه به 1300 امضا رسیده است. خبرنگار ماجرای این مطالبه را پیگیری نموده است.

فارس من، ماجرای مطالبه کاربران برای افزایش تعرفه تلفن ثابت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ وردپرس، بعضی کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواسته اند که تعرفه تلفن ثابت مخابرات افزایش یابد.

تعداد امضاهای این سوژه افزایش یافته و هم اکنون به 1300 امضا رسیده و بر این اساس وبلاگ وردپرس فارس پیگیری مجدد این مطالبه را در دستور کار قرار داده اند.

یعنی کاربران در این سامانه متقاضی افزایش قیمت خدمتی شده اند؛ در حالی که معمولا عکس چنین رویه ای درخواست می گردد.

ماجرای مطالبه مردمی برای افزایش تعرفه تلفن ثابت

سردبیر این سوژه در شرح دلایل خواسته خود به خبرنگار، گفت: دلایلی متعددی افزایش تعرفه تلفن ثابت را برای بقای شرکت مخابرات ضروری نموده است.

وی گفت: هزینه های نگهداری خطوط تلفن ثابت به طور سرسام آوری افزایش یافته است، از جمله قیمت کابل و سیم که در سال های اخیر چند برابر شده است.

به گفته این کاربر فارس من، موضوعات دیگری از جمله سرقت مداوم کابل بر هزینه های شرکت می افزاید و بعلاوه هزینه های پرسنل شرکت هم با توجه به تورم و افزایش سالانه حقوق افزایش یافته که در مجموع این شرایط، امروز دیگر هزینه های این شرکت با عایدیهای آن همخوانی ندارد.

وی گفت: خواسته ما این است با توجه به افزایش تورم در سال های اخیر و در عین حال عدم افزایش تعرفه های تلفن ثابت، تعرفه های این سرویس افزایش یابد.

به این ترتیب این مطالبه از سوی افرادی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با شرکت مخابرات در ارتباط هستند، به ثبت رسیده است.

همواره حساسیت روی افزایش تعرفه تلفن ثابت زیاد بوده است

مطالبه مخابراتی ها برای افزایش تعرفه تلفن ثابت

افزایش تعرفه تلفن ثابت خواسته ای است که این چند سالی است از سوی مسوولان شرکت مخابرات ایران مطالبه و پیگیری می گردد.

محمدرضا بیدخام سخنگوی شرکت مخابرات ایران در این باره، به خبرنگار، می گوید: با توجه به عدم افزایش نرخ خدمات مخابراتی باوجود افزایش نرخ سایر هزینه ها، مخابرات پیشنهاد تغییر مدل تعرفه گذاری و افزایش نرخ تلفن ثابت را به شورای رقابت ارائه نموده که شورا در این باره نظر مثبت خود را اعلام نموده است.

وی گفت: بعلاوه مخابرات درخواست تغییر تغییر مدل تعرفه گذاری و افزایش نرخ تلفن ثابت را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم ارائه نموده که کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات هم با افزایش تعرفه تلفن ثابت موافق است.

تعرفه پیشنهادی نو چیست؟

همواره حساسیت روی افزایش تعرفه تلفن ثابت زیاد بوده است و از این رو تا به امروز مدل های مختلفی برای تعرفه گذاری در این حوزه پیشنهاد و امتحان شده که ضرب افزایش تعرفه را به ویژه در بخش کمتر برخوردار و روستایی تعدیل کند.

مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران پیشنهاد این شرکت برای تعرفه نو را شامل مبلغ حدود 16 هزار تومان برای حق نگهداری خطوط تلفن ثابت به ازای هر قبض تلفن در ماه اعلام نموده است که با دریافت هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت، نرخ مکالمه درون شهری برای مشترکان رایگان گردد و مشترک به ازای مکالمه با سایر منطقه ها و خطوط به ازای هر دقیقه هزینه پرداخت کند.

وی می گوید: این صنعت به سالانه 5 تا 6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری احتیاج دارد. در صورت موافقت وزارت ارتباطات با تغییر تعرفه خدمات مخابراتی، مقدار سرمایه گذاری در بخش ثابت 3 برابر خواهد شد و جهش چشم گیری در توسعه این صنعت به وجود خواهد آمد.

به نام سرمایه گذاری، ان شالله به کام توسعه

اما این خواسته، علاوه بر اینکه از سوی مسوولان شرکت مخابرات ایران مطالبه و پیگیری می گردد، طرفدارانی هم در دولت و نهادهای تصمیم گیر کشور دارد.

صادق عباسی شاهکوه معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره معتقد است: سرمایه گذاری مهم ترین شاخص برای شرکت ها است و اثر آن هم برای مردم خواهد بود. تداوم خدمت به مردم احتیاجمند سرمایه گذاری دائم و عایدی شرکت ها است و باید متناسب با افزایش هزینه ها، عایدی هم حاصل گردد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می گوید: عایدی گاهی با خدمات نو حاصل می گردد و خود اپراتور ها در این زمینه برنامه ریزی می نمایند، اما گاهی هم احتیاجمند اصلاح تعرفه ها است تا هزینه های اپراتور تامین گردد.

وی با اشاره به پیشنهاد مخابرات درباره افزایش تعرفه های تلفن ثابت، گفت: شورای رقابت، چارچوب را مصوب کرد و روی این چارچوب کار می کنیم. شورای رقابت تاکید نموده که هر عایدیی که از اصلاح تعرفه ها برای مخابرات حاصل شد باید صرف توسعه گردد. ما هم باید توسعه موردنظرمان را با مخابرات نهایی کنیم و باید تعهداتی هم از مخابرات گرفته گردد.

3 ماه پیش بود که رئیس رگولاتوری گفت: کوشش می کنیم تا خاتمه دی ماه اصلاح تعرفه های نگهداری تلفن ثابت را نهایی کنیم.

اما این موضوع آن طور که مورد انتظار مسوولان مخابرات و مدیران وزارت ارتباطات بود سریع پیش نرفت.

چه خبر از افزایش تعرفه تلفن ثابت؟

در حالی که آخرین روزهای سال 1400 را پشت سر می گذاریم، موضوع افزایش تعرفه های تلفن ثابت به سال آینده موکول شده است.

آن طور که عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به خبرنگار گفت: درخواست مخابرات در کمیسیون تنظیم مقررات به تصویب رسیده است و باید برای تایید نهایی به تصویب ستاد تنظیم بازار هم برسد و در نتیجه اول سال بعد در خصوص آن تصمیم گیری می گردد و مقدار آن هم بعدا اعلام می گردد.

زارع پور تاکید نمود: طبق توافق وزارت ارتباطات با مخابرات، افزایش تعرفه خدمات مخابرات باید صرف توسعه زیرساخت ها گردد و برای تصویب افزایش تعرفه، مخابرات قطعا باید تضمین های لازم برای راه اندازی سالانه حداقل یک میلیون پورت فیبرنوری را به وزارت ارتباطات بدهد؛ یعنی یا سیم مسی را به فیبر نوری تبدیل کند یا در نقاط بدون دسترسی، فیبر نوری بکشد که مسئولان شرکت مخابرات قول داده اند که به این قول ها عمل نمایند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "فارس من، ماجرای مطالبه کاربران برای افزایش تعرفه تلفن ثابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، ماجرای مطالبه کاربران برای افزایش تعرفه تلفن ثابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید