مسواک برقی بهتر است یا مسواک معمولی؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، مسواک های معمولی را از هر سوپرمارکتی می توان خرید، قیمت کم و تنوع بالایی دارند و در صورتی که همه اصول استفاده از آن ها را رعایت کنیم و به میزان کافی مسواک بزنیم، بهداشت دهان و دندان ما را تامین می نمایند. اما استفاده از این مسواک ها نکاتی دارد. به طور مثال برای افراد مسن، کم توان و بعضی از بچه ها استفاده از مسواک معمولی سخت است.

مسواک برقی بهتر است یا مسواک معمولی؟

رعایت اصول مسواک زدن هم نکته مهمی است، چون مسواک کار خاصی انجام نمی دهد و خود ما هستیم که باید جهت و قدرت مقدار را اعمال کنیم. از طرفی مسواک های معمولی زمان سنج ندارند و برای همین ممکن است کمتر از زمان لازم یا بیشتر از حدمعمول مسواک بزنیم که هرکدام می تواند عوارضی داشته باشد. سر مسواک های معمولی قابل تعویض نیست و برای نظافت دهان یا نقاط خاصی از دندان ها، باید با همان سر معمولی همه کار ها را انجام داد.

مسواک برقی؛ گران، اما کاربردی

اولین نکته این است که مسواک برقی برای سالمندان، افراد کم توان و... کاربردی است. برای بچه ها هم مشوق خوبی محسوب می گردد. این مسواک ها به علت نوسان و ارتعاش، حرکات خوبی روی دندان ها دارند و کافی است بدون فشار به دندان نزدیک شوند تا به خوبی آن را تمیز نمایند.

سر این مسواک ها قابل تعویض است و تنوع و کاربرد بیشتری دارد، با راهنمایی درست سطوح مختلف دندان را تمیز می نمایند و به همین علت از ایجاد جرم و پلاک پیشگیری می گردد.

این مسواک ها زمان بندی دارند و همین موضوع یاری می نماید مدیریت زمان لازم را برای بهداشت دندان داشته باشیم. لازم نیست چند وقت یک بار تمام مسواک دور انداخته گردد و با یک بار خرید و تعویض سر، مدت بسیار طولانی قابل مصرف است. اما در مقابل قیمت بیشتری دارد، نمونه های تقلبی آن با قیمت کم ممکن است فریبنده باشد. ضمن این که سر مناسب برای تعویض راحت پیدا نمی گردد.

منبع: سلامت نیوز

منبع: فرارو

به "مسواک برقی بهتر است یا مسواک معمولی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسواک برقی بهتر است یا مسواک معمولی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید