مقابله با 107 مورد پسماندسوزی در اطراف تهران

به گزارش وبلاگ وردپرس، خبرگزاری خبرنگاران- معاون محیط زیست استان تهران گفت: برنامه ویژه پایش های محیط زیست استان تهران از هفته گذشته شروع و با 107 مورد پسماندسوزی در اطراف تهران مقابله شد.

مقابله با 107 مورد پسماندسوزی در اطراف تهران

به گزارش خبرگزاری وبلاگ وردپرس به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، خانم زهره عبادتی اضافه نمود: طی یک هفته گذشته 21 محور در استان از سوی کارشناسان محیط زیست و گروه های گشتی، مورد پایش و کنترل شبانه نهاده شد و از 668 واحد صنعتی کوچک و بزرگ مقیاس بازدید شد.

عبادتی ادامه داد: در این زمینه 70 مورد بازدید از واحد های بزرگ مقیاس دارای پتانسیل آلایندگی در شب از جمله نیروگاه ها و کارخانه های سیمان به انجام رسید که در این بازدید ها نوع و اندازه سوخت نیروگاه ها و صنایع بزرگ به صورت شبانه روزی پایش و کنترل شد و از خروجی دودکش های همه نیروگاه ها و صنایع نفتی نمونه برداری لازم به انجام رسید.

وی با اشاره به اینکه پایش 598 مورد از واحد های صنعتی کوچک مقیاس در سطح استان از دیگر اقدامات اجرا شده در این گشت و پایش ها بود، اضافه نمود: پایش 28 مورد مراکز معاینه فنی خودرو ها به صورت روزانه و بعلاوه پایش شبانه روزی شهرک های صنعتی استان به تعداد 20 مورد از دیگر اقدامات اجرا شده بود.

معاون محیط زیست انسانی محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در پایش های اجرا شده در مجموع 62 مورد اخطاریه محیط زیستی برای واحد های آلاینده صادر و ابلاغ شد، توضیح داد: در یک هفته گذشته فعالیت 17 واحد آلاینده نیز متوقف شد.

عبادتی بعلاوه به بازدید ویژه از معادن شن و ماسه استان اشاره نمود و ادامه داد: متاسفانه در این مدت کارشناسان محیط زیست در گشت های شبانه با 107 مورد آتش سوزی ناشی از ضایعات سوزی و پسماند سوزی روبرو شدند و خاموش کردند.

وی اظهار داشت: همچنان معضل دیرینه آلودگی ناشی از پسماندسوزی در استان به قوت خود باقی است و این موضوع نیازمند این است که برابر قانون مدیریت پسماند، دستگاه های اجرایی ورود بیشتر و بهتری داشته باشند.

عبادتی گفت: البته برابر قانون دستگاه هایی از جمله شهرداری ها، بخشداری ها و بعضی دستگاه های دیگر وظیفه دارند با این تخلفات برخورد نمایند؛ بنابراین گزارش، گشت و پایش های ویژه شبانه محیط زیست استان تهران همچنان ادامه خواهد داشت و با واحد ها و افراد متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "مقابله با 107 مورد پسماندسوزی در اطراف تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله با 107 مورد پسماندسوزی در اطراف تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید