پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 9 دی 1400

به گزارش وبلاگ وردپرس، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده آسمان تهران کمی تا قسمتی آفتابی و در برخی ساعات ابری پیش بینی می شود. فردا 9 دی ماه 1400 آسمان تهران کمی آفتابی و کمی ابری خواهد بود و شاخص آلودگی هوا نیز در شرایط زرد خواهد بود.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 9 دی 1400

به گزارش وبلاگ وردپرس، طبق پیش بینی های هواشناسی امروز آسمان تهران ابری است و حداکثر و حداقل دما در تهران هم 9 و 2 درجه است.

امروز آسمان تهران آفتابی است و دمای امروز تهران در طول شب از دو درجه به مرور و در طول روز به نه درجه می رسد.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما نه درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (9 دی ماه) کمی آفتابی و تا حدودی ابری با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (10 دی ماه) هم ابری با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 12 درجه سانتیگراد و برای روز شنبه (11 دی ماه) ابری با حداقل دمای 6 درجه و با حداکثر دمای 12 درجه پیش بینی می شود.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

شرایط شاخص آلودگی هوای تهران امروز و فردا

کیفیت هوای مرکز، امروز (چهارشنبه) از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون با شاخص لحظه ای 133 برای سومین روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

براساس پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (8 دی ماه) با آغاز تردد خودرو ها و عدم وزش باد مؤثر، غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت و کاهش کیفیت هوا در منطقه ها پرتردد را در پی دارد و حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز پراکندگی آلاینده ها را محدود خواهد کرد.

کاهش تندی باد تا اواخر وقت امروز (8 دی ماه) همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد که به تبع آن برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در برخی منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز پنجشنبه (9 دی ماه) تا حدودی سبب پراکندگی آلاینده ها خواهد شد، هرچند با افزایش تردد خودرو ها غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت. کاهش تندی باد در طول روز از پراکندگی آلاینده ها جلوگیری خواهد کرد.

با تداوم پایداری جوی تا اواخر وقت پنجشنبه (9 دی ماه) و عدم وزش باد مؤثر، غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت و برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بیشتر منطقه ها پرتردد پیش بینی می شود.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور تا چند روز آینده

با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در برخی منطقه ها استان های خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، نیمه جنوبی اصفهان، یزد، فارس، کرمان، بوشهر، هرمزگان و سیستان وبلوچستان بارش باران پیش بینی می شود.

در شهر های تهران، البرز و مشهد افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می رود.

منبع: فرارو

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 9 دی 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 9 دی 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید