کتاب هایی که سر به منطقه ها روستایی می زنند

به گزارش وبلاگ وردپرس، در حال حاضر در خراسان جنوبی 13 کتابخانه سیار روستایی و شهری از طرف کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان وجود دارد.

کتاب هایی که سر به منطقه ها روستایی می زنند

به گزارش وبلاگ وردپرس از بیرجند، حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان گفت: در حال حاضر در خراسان جنوبی 13 کتابخانه سیار و روستایی متعلق به اداره کل وجود دارد و به بیش از 300 روستا در استان و حاشیه شهر ها خدمت رسانی می کنند.

او اضافه کرد: این کتابخانه های سیار در شهرستان هایی مانند بیرجند، خدسف، قاین، درمیان، نهبندان، زیرکوه، بشرویه و طبس وجود دارد.

حمیدی ادامه داد: مربیان این کتابخانه ها بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده، هر دو هفته یکبار به روستا های معین مراجعه میکنند و علاوه بر امانت کتاب به انجام فعالیت های فرهنگی دیگری نیز می پردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان شرح داد: این فعالیت ها شامل باز های فکری، نمایش خلاق، پخش فیلم، آموزش کاردستی، کار با دور ریختنی ها، انجام مهرواره های هنری ادبی و دیگر موارد می شود.

راه اندازی کتابخانه های سیار با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی

حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: کتابخانه های سیار، جهت عرضه کتاب به بچه ها و نوجوانان در روستا ها و کمک به توسعه و ترویج ادبیات بچه ها و نوجوانان ایجاد شده است.

او با اشاره به اینکه روستا ها نیز هم چون شهر ها نیازمند و شایسته دریافت محصولات فرهنگی و اطلاعاتی هستند اضافه کرد: واحد های سیار با توجه به پراکندگی جمعیت روستایی در استان می توانند خواندنی های مورد نیاز بچه ها و نوجوانان استان را دسترس پذیر سازند.

حمیدی ادامه داد: این کتابخانه ها با هدف فراهم کردن امکان دسترسی به کتاب، توسعه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی و کشف و پرورش استعداد های فکری و ذوقی بچه ها و نوجوانان بر مبنای تعلیم و تربیت اسلامی تشکیل شده است.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کتاب هایی که سر به منطقه ها روستایی می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب هایی که سر به منطقه ها روستایی می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید