گوشی های نوکیا از بازار برخی کشورها ناپدید شدند

به گزارش وبلاگ وردپرس، این طور که به نظر می رسد، HMD Global از فروش گوشی های نوکیا در برخی از بازارهای اروپا نظیر آلمان و سوییس منع شده است.

گوشی های نوکیا از بازار برخی کشورها ناپدید شدند

HMD Global که در حال حاضر به عنوان مالک نوکیا مشغول به فعالیت است، به نظر می رسد با یک چالش بسیار جدی در بازار اروپا روبه رو شده چرا که در برخی از کشورهای اروپایی نظیر آلمان و سوییس فروش محصولات نوکیا تحریم شده است. این تحریم شامل تقریبا تمام گوشی های نوکیا به جز G21 و G11 می شود اما به نظر می رسد مسئله ای که HMD با آن روبرو شده بسیار بزرگ تر از فقط نداشتن دسترسی گوشی هایش در دو کشور یادشده باشد.

این طور که به نظر می رسد، تقریبا تمام گوشی های نوکیا در بسیاری از بازارهای اروپایی دیگر برای فروش در دسترس قرار ندارند. این کشورها هم بازارهای کلیدی و بسیار مهمی برای فروش گوشی به حساب می آیند و تعیین نیست نوکیا و HMD که در واقع شرکت های در حال پیشرفت هم هستند چگونه می خواهند با این مشکل دست و پنجه نرم کنند. در حال حاضر در فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و حتی کشوری که نوکیا در آن فعالیت می کند یعنی فنلاند، گوشی های این شرکت به فروش نمی رسند. البته نکته جالب اینجاست که در انگلستان، خبری از تحریم نوکیا نیست و کاربران همچنان می توانند محصولات این شرکت را خریداری کنند.

پرسشی که به وجود می آید این است که چرا اصلا چنین اتفاقی رخ داده است؟ این طور که به نظر می رسد، شرکتی تحت عنوان VoiceAgeEVS LLC از HMD Global به خاطر استفاده نوکیا از سرویس بهبود صدای این شرکت (Enhanced Voice Services) شکایت کرد. این استاندارد صوتی غالبا با VoLTE یعنی هنگام برقراری تماس روی شبکه اینترنت همراه (LTE) استفاده می شود و گویا HMD بدون هیچگونه مجوزی از سوی شرکت ارائه دهنده این سرویس، آن را در گوشی های نوکیا استفاده کرد.

نه HMD Global و نه نوکیا هنوز در رابطه با این شکایت و یا از دسترس خارج شدن گوشی های شان در بازارهای اروپایی که در بالا اشاره کردیم بیانیه یا توضیحی منتشر نکرده اند. بنابراین هیچ ایده ای نداریم از این بابت که تا چه مدت این نبود دسترسی قرار است ادامه پیدا کند. تنها چیزی که از سوی نوکیا داریم، توضیحی است که این شرکت به یک خبرگزاری آلمانی گفته است:

این طور که به نظر می رسد، HMD هم حرف هایی برای گفتن دارد. حال باید دید چه اتفاقی رخ می دهد و در نهایت سرنوشت نوکیا چگونه خواهد بود.

منبع: AndroidAuthority

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوشی های نوکیا از بازار برخی کشورها ناپدید شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های نوکیا از بازار برخی کشورها ناپدید شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید