از تنظیمات گرافیکی بازی ها تا ایپکس لجندز موبایل؛ برترین های بازی های ویدیویی

به گزارش وبلاگ وردپرس، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم صنعت بازی و بازی سازی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای بازی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های بازی های ویدیویی، هر دوشنبه 10 مقاله و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از تنظیمات گرافیکی بازی ها تا ایپکس لجندز موبایل؛ برترین های بازی های ویدیویی

25 بازی روگ لایک برتر؛ یک شانس دیگر برای پیروزی

عبارت روگ لایک، که برگرفته از یکی از بازی های کلاسیک دهه 80 به نام روگ (Rogue) است، بحث برانگیز است. بازی های روگ لایک با یک سری ویژگی مشترک شناخته می شوند، مثل: مراحل تصادفی که در هر دست بازی تازه ساختارشان تغییر می نماید مرگ دائمی (یا دگرگونی ای از آن) تکیه بر آشنایی بازیکن با مکانیزم های بازی و البته کمی شانس برای تمام کردن بازی تشخیص دادن فرق بین یک بازی روگ لایک با یک بازی که عناصر روگ لایک دارد سخت است. یک بازی روگ لایک معمولاً ویژگی هایی چون سیاه چاله های شبکه ای (Grid Based) و مرگ دائمی دارد و هر دست بازی تازه کاملاً منحصربفرد خواهد بود. در مقام مقایسه، بازی های روگ لایت (Roguelite) معمولاً برای مردن مجازات تعیین می نمایند، ولی ردپایی از پیشرفت تدریجی در آن ها دیده می گردد که از هر دست به دست بعد منتقل می گردد.

تریلر سینمایی بازی Multiversus با حضور شخصیت های وارنر عالی است

شرکت برادران وارنر (Warner Bros) تریلر تازهی از بازی مولتیورسوس (Multiversus) منتشر کرد. این بازی چیزی مشابه به سوپر اسمش بروز (Super Smash Bros) بوده و تمامی کاراکترها حالت کارتونی دارند. نکته جالب اینجاست که در این تریلر کاراکترهای زیادی نیز معرفی گشتند. پاییز سال گذشته بود که بازی مولتیورسوس معرفی گشت. البته مدت زیادی بود که شایعاتی حول عرضه این بازی وجود داشت. از همان ابتدا نیز گفته شده بود که در مولتیورسوس کاراکترهایی مثل بتمن و شگی (Shaggy) از مجموعه اسکوبی دو (Scooby Doo) حضور دارند. حال در کنار موارد ذکر شده، اعلام شده که کاراکترهای دیگری نیز حضور دارند.

تکن 3 بازی های مبارزه ای را برای همواره تغییر داد؛ سالگرد 25 سالگی بازی

حتی اگر از هواداران پروپاقرص بازی های مبارزه ای هم نباشید، سری بازی های تکن (Tekken) به خصوص قسمت سومش از آن دسته از آثاری است که احتمالا نامش بارها به گوشتان خورده است و حتی به احتمال زیاد بسیاری از شما که در حال حاضر در حال خواندن این مطلب هستید، خاطرات فراوانی را از تجربه این سری بازی در خانه های خود با کنسول های پلی استیشن یا در گیم نت ها دارید و حتما یادتان می آید که روزگاری این بازی در گیم نت ها جولان می داد. اکنون که 25 سال از عرضه این بازی سپری شده، بد نیست که تتازه ملاقاتی با آن داشته باشیم.

تنظیمات گرافیکی به زبان آدمیزاد: با اصطلاحات آشنا شوید و برترین کیفیت را بگیرید

انویدیا (Nvidia) و ای ام دی (AMD) هردو ابزاری در اختیارتان قرار می دهند تا بهینه ترین تنظیمات گرافیکی را برای بازی هایی که روی سیستم تان نصب شده انتخاب کنید و هردو هم تعادل مناسبی بین کیفیت (Quality) و عملکرد (Performance) برقرار نموده اند. خلاصه هردو کارکرد خوبی دارند، ولی به شخصه دوست دارم بعضی تنظیمات را خودم دستی اعمال کنم. راه و روش پی سی گیمینگ همین است، مگر نه؟ ما دوست داریم با تنظیمات سروکله بزنیم. اگر چیز زیادی درباره تنظیمات گرافیکی نمی دانید، این مطلب تنظیمات اصلی را که ضروری است درباره یشان بدانید به شما معرفی می نماید و بدون وارد شدن به جزئیات پیچیده، به شما شرح می دهد که هرکدام از تنظیمات دقیقاً چه کار می نماید. درک کردن این تنظیمات در زمینه عیب زدایی (Troubleshooting)، گرفتن چشم نوازترین اسکرین شات های ممکن و سر و کله زدن با ابزاری چون جدوساتو (GeDoSaTo) که مخصوص افزایش کیفیت گرافیکی است به شما یاری خواهد نمود.

8 خط داستانی مخفی در الدن رینگ که از آن ها غافل شدید

جهان باز الدن رینگ دست کمی از یک اثر هنری ندارد. سرزمین های میانی مملواند از مأموریت ها، سلاح ها و شخصیت های رنگارنگ که منتظرند به وسیله شما بازیکنان کشف شوند. با پیشروی در طول این بازی تازه سول بورن و باز کردن نواحی اضافی به تأثیرگذاری بر روی زندگی آن هایی که پیش از این ملاقاتشان کردید ادامه می دهید و در عین حال در راستا مأموریت ها و مکالمات تازه نیز قدم بر می دارید. با در اختیار داشتن چنین قلمروی منسجم و عظیمی، غافل شدن از تعدادی مأموریت و شخصیت هایی که در سرتاسر بازی پراکنده شده اند دور از انتظار نیست. حتی شخصیت هایی که پیش از این با آن ها ملاقات نموده اید ممکن است خطوط داستانی داشته باشند که در جهات غافل گیرنماینده ای پیشروی نمایند. در این مقاله ما به تعدادی از این خطوط داستانی که بسیاری از بازیکنان از آن ها غافل شده اند می پردازیم.

نسخه موبایل بازی ایپکس لجندز منتشر شد؛ تریلر گیم پلی آن را ببینید

بازی ایپکس لجندز (Apex Legends) یکی از محبوب ترین عناوین سبک بتل رویال است. حال این بازی برای پلتفرم موبایل به زودی عرضه خواهد شد. طبق چیزی که طراحان بازی می گویند، نسخه موبایل ایپکس لجندز از عنوان اصلی کاملا جداست. با این حال یک بازی متفاوت نیست. شرکت ریسپاون (Respawn) سازنده این بازی است. هدف این شرکت آشنا بودن شرایط نسخه موبایل برای کاربران نسخه های دیگر ایپکس است. با این حال این شرکت کوشش نموده تا بازی ایپکس موبایل برای تازه کارها هم لذت بخش باشد. با این حال نسخه موبایل ایپکس لجندز فصل ها و رویدادهای نسخه اصلی را ندارد. به همین علت تفاوت های زیادی بین او دو وجود دارند.

برنامه های کونامی برای سایلنت هیل فاش شد؛ چند بازی در دست ساخت است

طبق تازهترین گزارش های منتشر شده، به نظر می رسد که چندین بازی از سری سایلنت هیل در استودیوهای مختلف در حال توسعه هستند. گفته شده که این ها شامل یک بازسازی، دنباله و یک سری داستان محور می شوند. چندی پیش تعدادی تصویر از پروژه در حال توسعه یا لغو شده سایلنت هیل منتشر شد که بار دیگر نام این مجموعه را بر سر زبان ها انداخت. اکنون، جزئیاتی در خصوص بازی هایی که از این سری در دست ساخت هستند، منتشر شده است. همانطور که برای اولین بار به وسیله یکی از وبلاگ وردپرس صنعت با نام جف گراب ذکر شد، یکی از پروژه های کونامی احتمالا بازسازی سایلنت هیل 2 خواهد بود. اثری که به عنوان برترین نسخه سری از آن یاد می گردد و هواداران زیادی دارد.

بازی Zenless Zone Zero از سازنده گنشین ایمپکت معرفی گشت؛ تریلر آن را ببینید

استودیو miHoYo، سازنده بازی گنشین ایمپکت، یک بازی اکشن نقش آفرینی تازه را با نام Zenless Zone Zero معرفی کرد. این اثر یک فانتزی شهری پسا آخرالزمانی است که در آن شما در نقش یکی از معدود بازماندگان که در آخرین کلان شهر این جهان - نیو اریدو - سرگردان شده اند، بازی می کنید. ثبت نام های بتای اولیه بازی مدتی است که شروع شده است. بنابراین، اگر می خواهید فرصتی داشته باشید تا خودتان بتوانید Zenless Zone Zero را تجربه کنید، می توانید همین الان ثبت نام کنید. شما در نقش یک Proxy که افرادی هستند که مردم را در کشف Hollows راهنمایی می نمایند، به تجربه بازی خواهید پرداخت. این نباید با نامیراهای سری دارک سولز اشتباه گرفته گردد. در این بازی، Hollows موجوداتی هستند که باعث آخرالزمان شده اند.

سونی لیست اولیه بازی های پلی استیشن پلاس تازه را رونمایی کرد

در حالی که به تاریخ راه اندازی سرویس پلی استیشن پلاس تازه نزدیک می شویم، پلی استیشن تصمیم گرفت تا لیست اولیه بعضی از بازی های موجود در سطوح دوم و سوم این سرویس اشتراکی را اعلام کند. پس از شایعه های فراوان، ماه گذشته سونی به صورت رسمی اعلام نمود که به زودی تحولات عظیمی را در پلی استیشن پلاس انجام خواهد داد و آن را در قالب سه سطح مختلف با ویژگی های گوناگون عرضه می نماید که جزئیات و ویژگی های کامل هر سطح را در گذشته بیان نموده ایم. با این حال، به صورت خلاصه می توان گفت سطح اول همچون سرویس فعلی است و سطح دوم پلی استیشن پلاس را به همراه لیست بزرگی از بازی های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 در اختیار بازیکنان قرار می دهد. سطح سوم هم علاوه بر ویژگی های قبلی، امکان دسترسی به بازی های کلاسیک کنسول های قدیمی پلی استیشن و امکان اجرای نسخه آزمایشی بعضی از بازی ها را فراهم می نماید.

ببینید؛ اگر اسکایریم به عنوان یک بازی مدرن بازسازی می شد

بازی اسکایریم (Skyrim) را می توان محبوب ترین بازی نقش آفرینی تاریخ نامید. این بازی هواداران بسیاری در سراسر جهان داشته و بتسدا تمام کوشش خود را نموده تا از تمام پتانسیل آن استفاده کند. مدتی است که شایعاتی حول ساخت بازسازی اسکایریم وجود دارد. ویدئوی اخیر منتشر شده نشان می دهد که این بازسازی قرار است با استفاده از موتور آنریل انجین 5 (Unreal Engine 5) ساخته گردد. در حال حاضر هیچ موتور انیمیشن سازی تازهی مثل آنریل انجین 5 وجود ندارد. به همین علت است که اعلام شده عناوینی مثل دنباله ویچر قرار است با این موتور ساخته شوند. یکی از امکانات مهم آنریل انجین 5 رندر محیط های مختلف با جزئیات بسیار زیادی است. چیزی که باعث خواهد شد که بازی ها سنگین ولی بسیار با کیفیت شوند.

منبع: دیجیکالا مگ

به "از تنظیمات گرافیکی بازی ها تا ایپکس لجندز موبایل؛ برترین های بازی های ویدیویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تنظیمات گرافیکی بازی ها تا ایپکس لجندز موبایل؛ برترین های بازی های ویدیویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید