اسکای ول ET5 شاسی بلند برقی کرمان موتور با 1 ستاره ایمنی

به گزارش وبلاگ وردپرس، کرمان موتور به تازگی شایعات تست اسکای ول ET5 که یک شاسی بلند برقی چینی است را تایید کرد. این خودرو برقی با یکبار شارژ می تواند 520 کیلومتر پیمایش داشته باشد و فاصله بین دو محور آن نیز 2800 میلی متر است. ET5 با همکاری مپنا در آینده ای نزدیک به بازار می آید.

اسکای ول ET5 شاسی بلند برقی کرمان موتور با 1 ستاره ایمنی

وبلاگ وردپرس - رضا نوروزی: کرمان موتور اخیراً بیان کرد که تست های میدانی اسکای ول ET5 را در شرایط آب و هوایی مختلف به اتمام رساند.

این خودروساز داخلی برنامه دارد با همکاری مپنا، در منطقه ویژه مالی ارگ بم اسکای ول ET5 را به خطوط فراوری خود ببرد. طبق این قرارداد همکاری، اسکای ول ET5 محصول شرکت خودروی نوین ماهان (نبکا) خواهد بود.

شرکت نبکا حاصل جوینت کرمان موتور و مپنا است. بعلاوه در این پروژه مپنا قرار است ایستگاه های شارژ را نیز توسعه دهد.

اسکای ول (SkyWell) یک کمپانی چینی تازه تاسیس است. این برند از از جوینت ونچر شرکت Nanjing Golden Dragon Bus به عنوان یک فراوریکننده اتوبوس و شرکت giant Skyworth که در زمینه تجهیزات الکتریکی فعالیت می نماید، تاسیس شد. اولین محصول این شرکت نیز با نام ET5 به تازگی به بازار عرضه که جنجال زیادی داشت.

اسکای ول در این محصول از فناوری شارژ سریع بهره می ­برد. به طوری که می ­تواند در عرض نیم ساعت از شارژ 20 درصد به 80 درصد برسد.

قدرت موتور الکتریکی 204 اسب بخار و 320 نیوتون متر گشتاور فراوریی آن است. پک باتری­ ها نیز از فناوری خنک ­کاری سیکل بسته سیال مایع استفاده می نماید.

فضای داخلی اسکای ول ET5

امکانات رفاهی اسکای ول ET5

اسکای ول در بخش داخلی آپشن­ های خوبی در نسخه فول تدارک دید که می توان به مواردی مانند مانتیور 16 اینچی لمسی، شارژر وایرس، پورت های برق 220 ولت و سقف پانورامیکی اشاره نمود.

اسکای ول باور دارد این سقف پانورامیک در بین رقبای خود جزو بزرگترین ­ها است. موارد دیگری همچنون تهویه مستقل برای سرنشینان عقب، فیلتر هوای PM2.5 که هوای اتاق را در تازه­ ترین حالت قرار می ­دهد، رانندگی اتوماتیک سطح 2.5، صندلی راننده که امکان تبدیل به تخت کامل را دارد و از هر دو استاندارد صندلی­ های خودرویی و صندلی مسافری اتوبوس ­­های VIP بهره می برد، را نیز نام برد.

پک باتری این خودرو 72 کیلووات ساعت ظرفیت و در بازارهای جهانی 8 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی دارد. البته این که چطور 150 هزار کیلومتر معادل هشت سال در نظر گرفته شد، جای تعجب دارد.

بعلاوه نهایت سرعت اسکای ول ET5 روی 150 کیلومتر بر ساعت محدود شد و می تواند با شارژر­های DC سی دقیقه ­ای فول شارژ گردد.

استاندارد ایمنی

پلتفرم و سازه اسکای ول ET5 که در برخی از بازارها با نام EV6 نیز شناخته می گردد، سازه ای بسیار ناایمن است و تنها قابلیت اخذ حداقل های استانداردی را دارد.

به طوری که بنابر گزارش مرکز تست ایمنی خودروی چین C-NCAP، این سازه در تمام تست ها امتیاز رد یا قبول حداقلی را اخذ کرد. ET5 تنها یک ستاره ایمنی را توانست پاس کند. این بدترین نتیجه ممکن برای یک خودرو به شمار می رود.

تست تصادف از رو به رو ET5

جک جی4 فیس لیفت چگونه طراحی شد؟ + زبان طراحی تازه کرمان موتور معین شد

پلتفرم PS1 و معرفی سه محصول ایرانی کرمان موتور

سئات آتکا با معینات فنی قدیمی در خودروسازان راین / آنالیز فنی

منبع: بیت ران

به "اسکای ول ET5 شاسی بلند برقی کرمان موتور با 1 ستاره ایمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکای ول ET5 شاسی بلند برقی کرمان موتور با 1 ستاره ایمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید