تجهیز گوگل لنز به قابلیتی تازه

به گزارش وبلاگ وردپرس، قابلیت نو اپلیکیشن گوگل لنز موسوم به ترجمه واقعیت افزوده (AR Translate) باعث می گردد احساس فیلم های عملی تخیلی به کاربر القا گردد.

تجهیز گوگل لنز به قابلیتی تازه

ویژگی ترجمه متن واقعیت افزوده گوگل به عنوان به روزرسانی تازه برای گوگل لنز (Google Lens) معرفی شده و هدف آن انتقال قابلیت ترجمه تصاویر است. این شرکت روز گذشته در کنفرانس خود نسخه ای از گوگل لنز را به نمایش گذاشت که از قابلیت ترجمه واقعیت افزوده و هوش مصنوعی برای طبیعی تر جلوه دادن تصاویر حاوی یک زبان خارجی پس از ترجمه متن، استفاده می نماید.

به نوشته DigitalTrends، درحال حاضر، هر متنی که به زبان دیگری ترجمه می گردد از بلوک های رنگی برای پوشاندن بیت های تصویر پس زمینه بهره می برد. ترجمه واقعیت افزوده با حذف بلوک ها و تعویض کامل متن، تصویر را بهبود می بخشد تا عکس ترجمه شده، مثل تصویر اصلی به نظر برسد.

گوگل اعلام نموده است که مدل های یادگیری ماشینی را بهینه سازی نموده است تا ترجمه واقعیت افزوده بتواند فرایند ترجمه را فقط در 100 میلی ثانیه انجام دهد. ارائه این قابلیت با همان فناوری که گوگل برای پاک کن جادوئی استفاده می نماید، امکان پذیر شده و می توان از آن برای ترجمه اسکرین شات یا پوستری که با دوربین از آن عکس گرفته اید استفاده کرد.

ترجمه واقعیت افزوده، یک نوآوری چشم گیر است که شبیه فیلم های علمی-تخیلی به نظر می رسد. مردم می توانند هنگام سفر به کشور های مختلف، پوستر هایی را که درموزه، باغ وحش، یا سایر جاذبه های گردشگری می بینند ترجمه نموده و بعلاوه علائم خیابان ها و تابلو های جلوی فروشگاه ها را سریع تر از یک پلک به هم زدن به زبان موردنظر خود ترجمه نمایند. اگرچه درحال حاضر تعیین نیست که گوگل لنز بتواند علائمی مثل تابلو های ساختمانی که متن در آن ها به طور برجسته ارائه شده است را ترجمه کند.

قابلیت ترجمه واقعیت افزوده از اواخر امسال دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

وبلاگ وردپرس فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تجهیز گوگل لنز به قابلیتی تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز گوگل لنز به قابلیتی تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید