تحریم های دارویی تهدیدی که به فرصت بدل شد

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنعت دارویی یکی از رگ های حیاتی هر کشوری محسوب می گردد. صنعتی که توسعه آن، رفاه و سلامت فردی، اجتماعی و روانی یک جامعه را تضمین می نماید. این صنعت در ایران که محصور در تحریم های جهانی است از اهمیت ویژه تری برخوردار است.

تحریم های دارویی تهدیدی که به فرصت بدل شد

ایران برای تامین داروهای مورد احتیاج خود چاره ای جز خوداتکایی و تامین بومی داروهای مصرفی مردم ندارد. آن طور که مصطفی قانعی می گوید: تهدید تحریم ها بهترین فرصت را برای رونق فراوری دارو در کشور فراهم نموده است.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیروز شده است با توسعه زیست فناوری در صنعت دارویی، اثر تحریم ها در کشور را کمرنگ کند.

دکتر مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دارو یکی از حوزه های راهبردی در کشور است. صنعتی که توسعه آن به فناوری های زیستی گره خورده است. به همین دلیل ما کوشش می کنیم با توسعه صنعت زیستی به خودکفایی دارویی برسیم.

قانعی با بیان این که صنعت زیست فناوری صنعتی ارزش آفرین است بر توسعه همه جانبه این صنعت تاکید نمود و گفت: ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کوشش است تا این فناوری را در تمام صنایع توسعه دهد.

وی تاکید نمود: رونق حوزه های مختلف جلبک، کشاورزی زیستی، سوخت های زیستی و فناوری های زیستی دریایی از جمله بخش هایی هستند که توسعه آن ها رابطه مستقیمی با فناوری های زیستی دارد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد: اگر هدفمان رونق مالی کشور است باید کوشش کنیم، فناوری های زیستی را همگام با جهان و احتیاجهای ملی توسعه دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تحریم های دارویی تهدیدی که به فرصت بدل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های دارویی تهدیدی که به فرصت بدل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید