تصاویر ، صف های نفت در تهران قدیم

به گزارش وبلاگ وردپرس، تا چند دهه پیش که هنوز لوله کشی گاز به خانه ها راه پیدا نکرده بود، گوشه اتاق هر خانه ای یک بخاری نفتی پیدا می شد و زمستان ها که مادر با یاری بچه ها با احتیاط نفت را با پیت داخل بخاری می ریخت بوی نفت فضای اتاق را پر می کرد.

تصاویر ، صف های نفت در تهران قدیم

وبلاگ وردپرس - پریسا نوری: مردم نفت را از نفتی ها و مغازه های نفت فروشی می خریدند. نفتی ها افرادی بودند که با گاری دستی بشکه های نفت را به کوچه ها می بردند و با صدای بلند فریاد می زدند نفتی آمده است، مردم را خبردار می کردند.

قصه های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

نفت فروش محله

آنهایی که پیروز به خرید نفت از نفتی ها نمی شدند به سراغ نفت فروش محله می رفتند. زمستان ها که سوز و سرمای هوا بیداد می کرد مغازه نفت فروشی ها از همه مغازه ها شلوغ تر بود و صف های طولانی جلوی آنها تشکیل می شد به طوری که گاهی عکس و خبر صف نفت فروشی به روزنامه ها هم می رسید.

بزرگترها صف های نفت را به خوبی به یاد دارند؛ همان سال هایی که برف تا زانوهایشان می رسید و ناچار بودند در آن سرما و بدون داشتن وسیله ای برای رفت و آمد به محل فروش نفت بروند و در صف های طولانی منتظر بمانند تا یک پیت نفت خریداری نمایند.

پیت های نفت در انباری ها یا گوشه حیاط های بزرگ و قدیمی جا می گرفت و مردم برای احتیاط و از ترس این که مبادا نفت کمیاب گردد همواره نفت اضافی و مازاد خریداری می کردند.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، صف های نفت در تهران قدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، صف های نفت در تهران قدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید