تویوتا لندکروزر 2024 رسماً معرفی گردید ، تصاویر و مشخصات فنی

به گزارش وبلاگ وردپرس، تویوتا لندکروزر 2024 با موتور چهار سیلندر توربوشارژ هیبریدی رسماً برای مارکت آمریکا رونمایی شد. لندکروزر آخرین باری که در بازار آمریکا حضور داشت، یک SUV لوکس با برچسب قیمت هشتاد و هفت هزار دلار بود. حال TOYOTA خاطرنشان کرد که میخواهد Land Cruiser تازه را با قیمت پایه حدود پنجاه هزار دلار در آمریکا به فروش برساند.

تویوتا لندکروزر 2024 رسماً معرفی گردید ، تصاویر و مشخصات فنی

تریم 1958

بیت ران - محمد فتح اللهی: پیش از طلوع آفتاب در ایران، تویوتا لندکروزر 2024 رسماً در آمریکا رونمایی شد تا دوباره به این بازار آمریکای شمالی برگردد.

لندکروزر همواره به عنوان یک رقیب جدی JEEP در آمریکا حضور داشت. اما از آنجایی که تبدیل به یک SUV لوکس با سه ردیف صندلی و برچسب قیمتی بیش از هشتاد و هفت هزار دلار شده بود، باید کمی به عقب برمی گشت.

لندکروزر از سال 2021 دیگر در بازار خودرو آمریکا مشاهده نشد و عرصه را برای حضور سایر رقبا خالی گذاشت. اما پس از انتشار نخستین تصاویر از این خودرو، تعیین شد که تویوتا لندکروزر 2024 قرار است خودرویی کوچکتر از اتاق J300 باشد.

البته TOYOTA با معرفی لندکروزر 2024 به هیچ عنوان هواداران خود را ناامید نکرد. زمانی که فروش این SUV در بازار آمریکا آغاز گردد، سه تریم مختلف از آن را در شوروم های تویوتا خواهیم دید.

چرا تویوتا لندکروزر با بازار آمریکا خداحافظی کرد؟

لندکروزر یک نماد برای تویوتا است و قطعاً تکامل آن هم پس از دهه ها حضور در بازار کار آسانی نیست. میراث والای لندکروزر همواره کار طراحان برای مدرن کردن استایل این خودرو را سخت کرد. چراکه در عین مدرن شدن، باید به عناصر اولیه هم پایبند بود.

اما لندکروزر رفته رفته از مسیر اصلی خود خارج شد و تبدیل به یک SUV لوکس برای قشری شد که کمتر از آن برای مصارف خارج از جاده استفاده می کردند. ادامه این روند برای تویوتا اشتباه بود و تبدیل شدن به یک SUV لوکس حتی فروش لندکروزر در بازار آمریکا را هم کاهش داد. چون با پرداخت مبلغ بیش از هشتاد و هفت هزار دلار انتخاب های بهتری هم برای خرید وجود داشت.

لندکروزر به خاطر شکل جعبه ای، توانایی Off road فوق العاده و استحکام بسیار زیاد شناخته می شد. اما به تدریج تبدیل به یک SUV هفت نفره با قیمت بالا و لوکس شد که بسیاری از نمادهای اولیه خود را از دست داده بود.

به بیان ساده، آخرین لندکروزری که در آمریکا فراوری شد - سری 200 - از لندکروزری که همه در روزهای اوج عاشق آن بودند فاصله بسیار زیادی داشت. به همین علت در نهایت از خط فراوری تویوتا کنار گذاشته شد.

تریم های لندکروزر نو

تریم میانی Land Cruiser

تریم اول که نمونه پایه این خودرو است با نام Land Cruiser 1958 به فروش خواهد رسید. نسخه میانی به طور خلاصه همان Land Cruiser نام دارد و تریم آخر که لوکس ترین نمونه خواهد بود، First Edition نامیده شد و فقط پنج هزار دستگاه از آن فراوری می گردد.

تریم first edition

لندکروزر نو نه تنها در ظاهر، بلکه در قیمت هم به روزهای اولی برگشت که در بازار خودرو آمریکا حضور داشت. لندکروزر نو باید دست یافتنی می شد. به همین علت تویوتا اعلام نمود که نمونه پایه (تریم 1958) قیمتی در حدود پنجاه هزار دلار خواهد داشت.

دیزاین فوق العاده تویوتا لندکروزر نو

تویوتا لندکروزر 2024 بر روی همان پلتفرم TNGA-F (مشابه لکسوس GX) فراوری شد. اما SUV نو تویوتا نسبت به نسل قبل ابعادی کوچکتر دارد که قابلیت مانور آن در منطقه ها خارج از جاده ای را افزایش می دهد.

لندکروزر نو مانند لکسوس GX دارای خط شانه بسیار بالا است. اما شباهت های طراحی بین این دو خودرو خیلی هم آشکار نیست. لندکروزر نو و لکسوس GX هر دو دارای شیشه جلوی تقریباً مسطح و شیشه های جانبی عمودی هستند. اما جزئیات لندکروزر نو باعث می گردد که کم زرق و برق تر از GX به نظر برسد. چراکه برای اهداف دیگری فراوری شد.

تریم 1958

در بخش جلو این SUV تویوتا سپر بسته تر و جلو پنجره مستطیلی شکل آن ظاهری قدیمی و بسیار مجذوب کننده دارد. نکته عجیب آن است که تریم پایه 1958 دارای چراغ های جلو LED گرد است. درحالی که تریم میانی لندکروز مجهز به چراغ های جلو مستطیلی شکل مانند FJ62 است.

تریم 1958دارای سپر جلو پلاستیکی بسیار بزرگی در جلو است. چراکه باید این تریم برای عبور از منطقه ها آفرودی طراحی شد تا اگر زمانی آسیب هم دید، تعویض آن برای مالک هزینه زیادی نداشته باشد.

در نمای جانبی و عقب این SUV تویوتا هیچ المان اضافی یا غیر معمولی قابل مشاهده نیست. در عوض، چراغ های فوق العاده ساده و مربعی این خودرو در گوشه های نمای عقب، ظاهر لندکروزر نو را کلاسیک، زیبا و باوقار جلوه می دهند. طراحی این خودرو به طرز لذت بخشی عاری از حجم های غیرضروری امروزی است و می توان دید که لاستیک زاپاس فول سایز لندکروزر نو به خوبی در زیر سپر عقب قرار گرفته است.

طراحی ساده تویوتا لندکروزر 2024 اگرچه قدیمی به نظر نمی رسد، اما یادآور دورانی است که شاسی بلندهایی مانند لندکروزر ابزاری برای انجام کارهای روزمره بودند.

درب صندوق دو تیکه حذف شد

لندکروزر نو در مأموریت هدفمند نو خود با نام سری 250 LC شناخته می گردد. جالب اینجاست که شیشه عقب آن مثل دریچه ای است که می تواند خود به خود باز گردد. یعنی دیگر از درب صندوق عقب دو تیکه نسل قبل در این خودرو خبری نیست.

عجیب است که لندکروزر 2024 به صورت استاندارد با لاستیک های چهار فصل عرضه خواهد شد. مهم نیست که چه سطحی از تریم های تویوتا لندکروزر 2024 را انتخاب می کنید. چراکه اولین کار، تعویض تایرهای چهار فصل این خودرو با نمونه های قوی تر خواهد بود.

بسیاری از کارشناسان حتی دیزاین رینگ های لندکروزر نو را نیز دوست ندارد. بهتر بود نسخه پایه 1958 حداقل با رینگ های فولادی قدیمی به دست مشتری می رسید تا حس استحکام و قدرتمندی آن در منطقه ها آفرودی را بالاتر ببرد.

تعیینات فنی تویوتا لندکروزر نو

در حالی که لکسس GX و سری 300 تویوتا لندکروزر مجهز به موتورهای 3.4 لیتری V6 تویین توربو در زیر درب موتور خود هستند، سری 250 در بازار آمریکا از یک موتور توربوشارژ پیشرفته استفاده می نماید.

این موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر خطی هیبریدی که I-Force Max نام دارد را نباید دست کم گرفت. زیرا قادر است 326 اسب بخار قدرت و 465 پوندفوت (630 نیوتن متر) گشتاور فراوری کند. نکته قابل توجه این است که گشتاور فوق العاده این خودرو از دور هزار و 700 در اختیار راننده قرار می گیرد که بسیار فوق العاده است.

این نیرو و گشتاور به لطف موتور الکتریکی 48 اسب بخاری بدست می آید که به همراه جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک تجربه رانندگی فوق العاده ای را برای سرنشینان خود بوجود خواهد آورد.

مانند تمام لندکروزرهای قبلی، سری 250 نو هم به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه خواهد شد. تمام تریم های این خودرو مجهز به دیفرانسیل لغزش محدود اتوماتیک هستند و دیفرانسیل عقب قفل شونده هم در همه مدل ها وجود دارد.

جالب است بدانیم که نسل نو لندکروزر یازده سانتیمتر باریک تر و پنج سانتیمتر طول کمتری (سپر جلو تا سپر عقب) نسبت به نسل قبلی دارد. همین مورد هم باعث شد تا قابلیت خارج از جاده آن بهتر گردد.

لندکروزر نو به فاصله 23 سانتیمتری خود از سطح زمین کاملاً میبالد و دارای زوایای ورود، خروج و شکست 31، 22 و 25 درجه است. مهمتر از همه آن است که تمام اجزای زیر این خودرو درون ریل هایی قرار گرفتند تا در زمان عبور از روی موانع آسیب نبینند.

آپشن های تویوتا لندکروزر نو

تویوتا لندکروزر 2024 به غیر هندسه فوق العاده ای که برای آفرود دارد، با آپشن های یاری راننده استاندارد بسیاری قابل خرید خواهد بود. از جمله آنها می توان به crawl control یا سامانه ای که مثل خزیدن در مسیر با سرعت کم است اشاره نمود.

سامانه کنترل آغاز حرکت در سراشیبی هم به صورت استاندارد با مدیریت سرعت در هنگام پایین رفتن از شیب تند به راننده یاری می نماید. تمامی اینها در Tacoma TRD Pro هم وجود دارند.

وقتی از کنار لندکروز با تریم 1958 پایه به سمت مدل میانی بروید، متوجهسامانه Multi-Terrain Select خواهید شد که تنظیمات مختلفی را برای سطوح مختلف از جمله گل، سنگ و شن ارائه می دهد.

دو تریم بالاتر این خودرو یک مانیتور Multi-Terrain نیز دارند که تصاویری از مسیر در جلو، زیر و در امتداد کناره های خودرو را به نمایش می گذارد تا به شما یاری کند چرخ های خود را به طور مناسب در محل های مورد نظر قرار دهید.

همانطور که عنوان شد، لندکروزر در حال بازگشت به فرم اصلی خود است و فقط به عنوان یک خودروی پنج نفره به فروش خواهد رسید. درست مانند مدل های قبلی خود در دهه های 1970 و 1980.

حتی لندکروزر تریم 1958 پایه هم گرمکن صندلی های جلو و گرمکن فرمان را در فضای داخلی پارچه ای خود دارد. اگر به سراغ لندکروزر میان رده بروید، روکش های چرم مصنوعی Softex با صندلی های جلو گرم کن و سردکن دار را دریافت خواهید کرد. این در حالی است که نسخه پرچم دار First Edition از چرم طبیعی در داخل اتاق بهره می برد.

تریم پایه با نمایشگر لمسی هشت اینچی به فروش می رسد. اما دو تریم بالاتر شاهد مانیتور لمسی 12.3 اینچی هستند. کروز کنترل تطبیقی، رادار خطی، ترمز اضطراری، هشدار خروج از خط، هشدار نقاط کور و… هم امکانات استانداردی هستند که به راننده یاری خواهند کرد.

قیمت تویوتا لندکروزر 2024

قیمت رسمی، بعلاوه مقدار مصرف سوخت و جزئیات بیشتر درباره این خودرو در تاریخ دیگری منتشر خواهد شد. در حال حاضر، تویوتا متعهد شد که قیمت اولیه پنجاه هزار دلاری را برای سطح تریم پایه لندکروزر 1958 در نظر بگیرد. اما قطعاً تریم های لندکروزر و فرست ادیشن قیمتی بیش از این دارند.

اگر بخواهیم قیمت تریم پایه تویوتا لندکروزر 2024 را با لندروور دیفندر 110 پایه - رقیب اصلی سری 250 - مقایسه کنیم، باید گفت که قیمت دیفندر شصت و دو هزار و هفتاد و پنج دلار تازه آغاز می گردد.

رقم پرداختی اگر به پنجاه و پنج هزار دلار برسد، می توانید یک Ford Bronco Badlands بخرید که با موتور 2.7 لیتری V6 اکوبوست قدرت کمتری از تویوتا لندکروزر 2024 در اختیار شما قرار می دهد.

اگر برداشتن درب ها و سقف برای شما مجذوب کننده است با پرداخت پنجاه و یک هزار و 790 دلار می توانید یک جیپ رانگلر 4Xe نو بخرید هم بخرید.

وجود این خودروها در شوروم رقبای تویوتا باعث می گردد که کمی فروش آن با استرس همراه باشد. اما نباید این خودرو را در بازار دست کم گرفت.

چراکه تعلیق بسیار قوی، موتور مملو از گشتاور، توانایی خارج از جاده فوق العاده و معروفیت بی نظیر لندکروزر باید خریداران را در همان ثانیه اول برای خرید این خودرو متقاعد کند.

با قابلیت های بی نظیری که تویوتا لندکروزر 2024 از خود به نمایش می گذارد، به نظر می رسد ارزش آن را داشت که چند سال از بازار خودرو آمریکا دور بماند. چرا که حالا قوی تر و خاص تر از گذشته به این مارکت برگشت.

بازار خودروهای چینی در حال فروپاشی / روند کاهش قیمت چینی ها استارت خورد

طرح تبدیل محصولات ایران خودرو تعیین شد / ویژه مرداد 1402

ترخیص خودرو در بنادر هرمزگان آغاز شد / این محصولات کیا، هیوندای ترخیص شدند

آیین نامه واردات خودروی ایثارگران تصویب شد

منبع: بیت ران

به "تویوتا لندکروزر 2024 رسماً معرفی گردید ، تصاویر و مشخصات فنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا لندکروزر 2024 رسماً معرفی گردید ، تصاویر و مشخصات فنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید