راهنمای خرید خودروی سدان (یا سواری)

به گزارش وبلاگ وردپرس، خودروی سدان یا سواری چی بخریم؟ این پرسشی است که قصد داریم در این راهنمای خرید خودروی سدان (یا سواری) به آن پاسخ دهیم؛ پرسشی که بی شک فکر شما را هم با خود درگیر نموده و در هیاهوی بازار خودروی ایران و شرایط مالی موجود و برداشته شدن قیمت ها از سایت های خرید و فروش، یافتن پاسخی برای آن چندان راحت نباشد.

راهنمای خرید خودروی سدان (یا سواری)

یک چرخ یا جستجوی آنلاین در بازار خودرو نشان می دهد که دیگر با 200 میلیون تومان هم نمی شود خودرویی شایسته و درخور توجه خرید. در حال حاضر، که تورم سر به فلک کشیده تومان به تومان پول تان باارزش تر شده است. چطور؟ خب طبیعی است. اینقدر فشار به بازار زیاد است که خودروها مدام گران و گران تر می شوند و فاصله ها بین دو محصول به صورت مداوم در حال بیشتر شدن است.

حال اگر بتوانید در حین خرید خودروی سدان کمی دقت به خرج دهید و سراغ مدل هایی بروید که خریداران کمتر از آنها سراغی می گیرند، شاید نتیجه بهتری از خرید خود می گیرید و با پول کمتر، گزینه بهتر را انتخاب کنید. بعضی می گویند شاید بهتر است مدتی برای خرید خودرو صبر کنید، بلکه تغییراتی در نظام جهانی صورت بگیرد و این آشفته بازار دوباره به حالت قبل برشود. بعضی هم معتقدند که اگر امروز خرید کنید، فردا سود نموده اید.

در هر صورت، ما هم از آینده بازار خودرو بی خبریم اما اگر در شرایط فعلی قصد خرید خودروی سدان داری، ما خودروهای پیش رو را به شما پیشنهاد می کنیم.

دنا معمولی - مدل 1399

قیمت : حدود 310 میلیون تومان

دنا خودروی خوب و معقولی است. از هر نظر برای خانواده های میانه ایرانی که در پی خرید خودروی سدان هستند، یک گزینه کم نظیر است و علت آن صندوق بار بزرگ، اتاقی با گنجایش پنج سرنشین بزرگسال و سواری به نسبت راحت است. این خودرو با وجود داشتن طرح بهتر و امکانات بیشتر، تقریبا همان هزینه نگهداری سمند و پژو 405 را دارد و هماهنگی خوب موتور و گیربکس هم در ایجاد حسی خوشایند هنگام شتابگیری موثر است.

در کل نباید تصور کرد این 150 هزار نفری که در پنج سال گذشته برای انواع و اقسام مدل های دنا پول واریز نموده اند، انتخابی اشتباه داشته اند. هرچند که دنا بی نقص نیست و عیوبی مانند طراحی و کیفیت ساخت و عایق بندی نامناسب دارد، اما با همه این موارد باز هم گزینه مناسبی برای خانواده ها است.

شما می توانید هم اکنون برای خرید و فروش دنا و اطلاع از آخرین قیمت آن به بخش آگهی های سایت وبلاگ وردپرس مراجعه کنید.

کیا سراتو آپشنال - مدل 1398

قیمت: حدود 1 میلیارد و 200 میلیون تومان

یک سدان کوچک شهری پیروز در سگمنت C که سایپا توانست در دوره مونتاژ آن پیروزیت بزرگی را تجربه نموده و حدود 90 هزار دستگاه از آن را فراوری کند. این خودرو که ابتدا به صورت وارداتی با بازار ایران آشنا شد، در یک دوره زمانی هفت ساله یکی از محبوب ترین خودروهای این رده بود و حضور مزدا 3، تویوتا کورولا و هیوندای النترا نتوانست مانعی بر سر راه پیروزیتش باشد.

نسخه آپشنال این خودرو هم که امروزه در بازار در نسخه صفر کیلومتر وجود دارد، یکی از محبوب ترین خودروهای این رده طی چند وقت اخیر است. طراحی زیبا و موتور نیرومند و امکانات رفاهی خوب و ایمنی مناسب از جمله مزایای این سدان کره ای است؛ هرچند که سیستم تعلیق خشکی دارد و شاید بتوان گفت کیفیت کلی اش از مزدا 3 پایین تر است.

در هر صورت اگر در پی خرید خودروی سدان هستید، خرید کیا سراتو می تواند یکی از انتخابی مناسب و رضایت بخش باشد.

بسترن B30 - مدل 1398

قیمت: حدود 550 میلیون تومان

بسترن B30 جزو معدود خودروهای چینی ارزشمند است که در نسخه صفر ارزش خرید دارد. پیشتر در مطلب راهنمای خرید خودروی چینی به عنوان انتخابی خوب بسترن را معرفی نموده بودیم.

با اینکه طرح کلی خودرو لوکس نیست اما ابدا دمده یا نافرم هم نیست و حتی خوشایند است؛ البته لازم به ذکر است که ظاهر کابین واقعا قدیمی و دمده است و امکانات اندک هم این شرایط را بدتر می نماید و اما وقتی می دانیم که ایمنی این خودرو با متر چینی ها پنج ستاره است و سازنده در ساخت بسترن از پلتفرم فولکس و دانش روز یاری گرفته، کمی خیال مان راحت می شود.

تجربه خریداران هم تایید می نماید که بسترن B30 اتومات به رغم بعضی عیوب سدانی مناسب و نداشتن تهویه دستی مناسب برای استفاده روزمره است. کیفیت ساخت خوب، ایمنی بالا و کابین جادار از مزایای این خودرو است.

برای مشاهده آگهی های خرید و فروش بسترن B30 می توانید به بخش خودروی سایت وبلاگ وردپرس مراجعه کنید.

میتسوبیشی لنسر تیپ 4 - مدل 2018

قیمت: حدود 1 میلیارد و 500 میلیون تومان

شاید مهجورترین عضو کلاس سدان های سگمنت C همین لنسر، محصول میتسوبیشی باشد. خودرویی اسپرت با روحیات جوان پسند که تعادل و پایداری آن زبانزد است و به لطف موتور کوچک و چابکش هیجان رانندگی بالایی دارد و لنسر البته فقط مناسب رانندگی نیست! در سفر هم راحت است و برخلاف ظاهر ساده و مالی و کابین قدیمی ای که دارد، خیلی لرزش و کوبش ندارد.

البته که امکاناتش به مقدار کیا سراتو یا ام جی 6 نیست ولی قطعا دوام بالاتری که دارد در بلندمدت به سود مشتریانش تمام خواهد شد. لنسر گرچه بازار خرید و فروش چندان داغی ندارد، اما بی شک خودرو بسیار مجذوب نمایندهی است و گزینه خوبی برای خرید خودروی سدان محسوب می شود.

شما می توانید برای مشاهده آگهی های خرید و فروش میتسوبیشی لنسر و اطلاع از قیمت آن کافی است که به بخش خودروی سایت وبلاگ وردپرس مراجعه کنید.

هیوندای اکسنت مونتاژی - مدل 1398

قیمت: حدود 1 میلیارد تومان

هیوندای اکسنت، یکی از گمنام ترین خودروهای گروه که در نسخه کارنموده یا نو به شدت مورد پسند بانوان و افراد محافظه کار در خرید خودرو است. علت این موضوع به ذات مالی اکسنت برمی شود که برای جولان دادن ساخته نشده اما اگر اهل سواری با یک خودرو رام و آرام باشید و از سدانی که می خرید انتظار نمایش هایی در حد ب ام و M5 نداشته باشید، اکسنت می تواند تا سال ها خودرو اول خانواده باشد بدون اینکه ذره ای شما را آزار دهد.

این خودروی کره ای ایمن که ابعادی در حد یک تندر 90 دارد، در این نسل جزو پرفروش ترین خودروهای تاریخ هیوندای و یکی از برترین گزینه های خانواده ها برای خرید خودروی سدان بود. شاید اکسنت عملکر فنی ضعیف تری نسبت به سایر محصولات هیوندای داشته باشد، اما کیفیت ساخت بالا، امکانات رفاهی خوب و مصرف سوخت پایینش شما را شگفت زده خواهد نمود.

برای مشاهده آگهی های خرید و فروش هیوندای اکسنت و اطلاع از قیمت آن کافی است که به بخش خودروی سایت وبلاگ وردپرس مراجعه کنید.

مزدا 3 - مدل 1398

قیمت: حدود 1 میلیارد و 200 میلیون تومان

برترین انتخاب گروه در این مقطع همین خودرو پرفروش ژاپنی است که هم مجذوب نماینده است هم سریع و اسورت و هم فروشش در بازار به راحتی آب خوردن است و البته سواری خوبی هم دارد.

مزدا 3 جزو آن دسته محصولاتی است که خیلی کم به شکل دست دوم و کارنموده در بازار پیدا می شود. علت این موضوع مصرف پایین سوخت و کیفیت خوب مونتاژ آن است که باعث سهولت رانندگی آن می شود.

این خودرو تقریبا به جز دردسر اندک در مورد جلوبندی و کمبود فضای پا در عقب مشکل جدی دیگری ندارد و وجود آپشن های متعدد رفاهی قابل نصب، خریدش را به نسبت کیا سراتو و هیوندای الانترا در اولویت قرار می دهد.

شما هم اکنون برای مشاهده آگهی های خرید و فروش مزدا 3 می توانید به بخش خودروی سایت وبلاگ وردپرس مراجعه کنید.

خرید خودروی سدان؛ آخر چی بخریم؟

با بالا رفتن قیمت خودروها، قطعا خرید خودرو برای قشر میانه جامعه سخت تر شده و این افراد برای خرید سدان های داخلی مانند پژو 405 و پژو پارس و سمند باید بیشتر از 250 میلیون تومان هزینه نمایند. با این حال، ما سعی کردیم در این راهنما و کلاس خودرو، برترین گزینه ها را معرفی کنیم.

اگر قیمت خودروهای موجود در این راهنما به نظرتان بالا است و توانایی خرید این خودروها را ندارید، پیشنهاد می کنیم دو مطلب با 100 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ و راهنمای خرید خودرو 100 تا 200 میلیون تومان را مطالعه کنید. شاید بد نباشد نگاهی هم به مطلب با 300 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ هم داشته باشید.

در هر صورت ما هم امیدواریم که روزی برسد که بازار خودروی کشور از این شرایط آشفته رها شود. همین موضوع برای ما کافیست. ما مدت هاست که عطای وجود یک بازار رقابتی و سالم را به لقایش بخشیده ایم. همین که از این وضع آشفته رها شویم برایمان کافیست.

در هر صورت امیدواریم که این راهنمای خرید خودروی سدان توانسته باشد اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار دهد. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظرتان جای چه خودرویی در این راهنمای خرید خالیست؟ نظرات و تجربیاتتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "راهنمای خرید خودروی سدان (یا سواری)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید خودروی سدان (یا سواری)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید