درمان قطعی شپش سر با پودر لباسشویی، فقط با این روش!

به گزارش وبلاگ وردپرس، شپش سر نوعی حشره انگلی است که روی سر، مژه و ابروها یافت می گردد و روزانه چندین بار از خون انسان استفاده می نماید. این حشره نمی تواند مدت زیادی بدون تماس با پوست بدن زنده بماند و فقط به وسیله تماس مستقیم منتقل می گردد. در این میان درمان شپش سر با پودر ماشین لباسشویی یکی از آن درمان های عجیب غریب است که توسط قدیمی ها توصیه می گردد. اما آیا اثری دارد؟ در این مطلب قصد داریم تمام نکات درمان شپش سر با پودر لباسشویی و سایر روش های درمانی را مورد آنالیز قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

درمان قطعی شپش سر با پودر لباسشویی، فقط با این روش!

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ کانتر تجهیز بیشتر بدانید.

درمان شپش سر با پودر لباسشویی

نکته اول در درمان شپش سر با پودر رختشویی آن است که باید بدانید برای درمان شپش سر با پودر لباسشویی، منظور پودر دستی می باشد.

  • موها رو با پودر رختشویی آنزیم دار بشویید تا خوب کف کند.
  • یک دقیقه صبر نموده و سپس آبکشی کنید.
  • نرم کننده مو را به ریشه و ساقه موها زده و با شانه شپش یا دندانه ریز مدام شانه کنید؛ به طوری که خود شپش و همین طور تخم هایشان (رشک) از روی ساقه و ریشه مو جدا شده و بریزید.
  • بهتر است یک روز درمیان این کار را تکرار کنید.
  • تیر آخر: سرکه سیب نیز می تواند در فرآیند درمان شپش سر با پودر لباسشویی بسیار تاثیر گذار باشد؛ یک روز پودر رختشویی بزنید، یک روز سرکه سیب؛ نگران نباشید با این روش حتما از بین می فرایند.

راه کار های دیگر برای برطرف شپش سر

علاوه بر درمان شپش سر با پودر لباسشویی ، راه های درمانی دیگری نیز در طب سنتی ذکر شده است که در ادامه به آنها پرداخته ایم.

  • درمان شپش در طب اسلامی شستن سر و بدن با لعاب گل ختمی است که فواید بسیاری دارد و بسیار سفارش شده است.
  • کوتاه کردن مو
  • مالیدن نوره رقیق شده در حمام و شستن فوری موها در کمتر از 2 دقیقه.
  • شستن با آب تنباکو
  • دور کردن حیوانات خانگی مثل سگ خانگی، گربه خانگی که متاسفانه جدیدا بی فرهنگی غرب در بعضی رشد نموده است، و حتی در رختخواب و اتومبیل همنشین تک فرزندها شده است.
  • شستشوی لباس ها و ملافه ها و پتو بعد از پاکسازی سر و بدن
  • روسری بر سر کردن دختر بچه ها در خارج از منزل و در مهمانی ها

راه های درمان شپش سر با پودر لباسشویی، مایونز، سرکه و …

درمان شپش موی سر با روش قطعی و سریع اسپند

یکی از بهترین و مشهورترین و البته و بی خطرترین روش ها برای درمان شپش اسپند است. توصیه می گردد از این روش برای همه بچه هایی که به مدرسه می فرایند استفاده گردد حتی اگر موهای آن ها سالم است و شپش ندارد. برای این روش درمان باید یک قاشق اسپند خشک را آسیاب نموده و با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دم بکشد. این مقدار برای موهای بلند را تا 2 یا 3 برابر افزایش دهید. سپس کل موها را به این ترکیب آغشته نموده و اجازه دهید تا 45 دقیقه روی موها باقی بماند. برای اثربخشی بهتر می توانید موها را با یک کیسه پلاستیکی پوشش دهید. سپس موها را با آب گرم آبکشی نمایید.

درمان شپش مو با نعناع و سرو کوهی

25 گرم نعناع را با 25 گرم میوه سرو کوهی و 10 عدد میخک و 10 عدد برگ عرعر را به مدت 20 دقیقه در سرکه بجوشانید و بعد از ولرم شدن از صافی رد کنید و موهایتان را به آن آغشته سازید و اجازه دهید تا 1 ساعت روی موهایتان بماند و سپس موها را شانه بزنید.

درمان شپش موی سر با حنا نسخه قدیمی طب سنتی

علاوه بر روش درمان شپش سر با پودر لباسشویی و یا سایر درمان ها، این روش نیز یکی از بهترین هاست. برای استفاده از این روش سنتی از بین بردن شپش و درمان کاملا طبیعی به یک شانه با دندانه های ریز و حنا طبیعی احتیاج داریم. حنا را به روش معمول (مخلوط کردن مقداری از حنا با آب گرم) درست کنید و سپس تمام موهای سر را با آن پوشش دهید. یک پوشش پلاستیکی روی موها قرار دهید و اجازه دهید تا حنا به مدت 3 ساعت روی مو و پوست سر باقی بماند. سپس موهای خود را بشویید و با استفاده از شانه به آرامی موها را شانه بزنید. با استفاده از این روش شپش مو تا حد زیادی از بین خواهد رفت.

درمان شپش سر با حنا

از قلم نیاندازید که هرگز از شانه های پلاستیکی استفاده نکنید و از شانه فلزی برای شانه زدن هر بخش از موی خود بهره ببرید. بعد از اتمام شانه زدن ، شانه استفاده شده را در آب صابون قرار دهید و خوب آن را شستشو دهید تا شپش های آن کشته شوند.

درمان شپش موی سر با سرکه

30 میلی لیتر سرکه سیب را با 15 میلی لیتر روغن جوجویا و 10 قطره اسانس پونه و 10 قطره اسانس نیاولی و 15 قطره اسانس عرعر مخلوط کنید و موهایتان را به دقت و کاملا آغشته به این مخلوط کنید و بعد از یک ساعت موی خود را شانه زده و بعد بشویید.

روش دیگر: سرکه را گرم نموده و آن را روی سر خود بمالید. حوله یا کلاهی روی سر خود بگذارید و 30 دقیقه صبر کنید و بعد بشویید. و یا اینکه مخلوط روغن معدنی و سرکه را بر روی موهای خود بمالید تا شپش ها از موهایتان جدا شوند. این کار را ادامه دهید تا به کلی شپش ها از موهایتان جدا شوند.

درمان شپش موی سر با سس مایونز

این روش نیز مانند درمان شپش سر با پودر لباسشویی بسیار پرطرفدار و معروف است. گفته می گردد اگر مایونز روی مو مالیده گردد و یک شب تا صبح روی آن با کلاه کیسه ای مخصوص سر پوشیده گردد شپش ها را خفه می نماید ، برای این منظور روش صحیح درمان شپش با سس مایونز را خواهیم گفت ؛ ابتدا موهایتان را کاملا به سُس مایونز آغشته کنید. آنها را محکم با پلاستیک یا کلاه حمام بپوشانید. همچنین می توانید روی پلاستیک را با حوله بپوشانید؛ حالا اجازه بدهید حداقل پنج تا شش ساعت روی موهایتان بماند. بعد از مدت تعیین شده موها را به خوبی با شامپو بشویید و سرتان را کاملا با سشوار خشک کنید . برای نتیجه هرچه بهتر این کار را هفته ای یک بار به مدت حدود دو ماه تکرار کنید.

درمان شپش مو با پیاز

پیاز نیز یکی از موادی است که مانند درمان شپش سر با پودر لباسشویی از سالهای دور تا کنون برای درمان شپش موی سر استفاده می گردد که روش آن را در ادامه اینجا برایتان خواهیم گفت. چهار یا پنج عدد پیاز را در مخلوط کن بریزید تا به شکل خمیر درآید ، خمیر حاصله را در صافی بریزید و با پشت قاشق فشار بدهید تا آب آن خارج گردد حالا پوست سرتان را با آب پیاز ماساژ بدهید و آن را با کلاه حمام بپوشانید و اجازه بدهید حداقل دو ساعت روی سرتان بماند بعد از مدت زمان مناسب موها را با شامپو و آب ولرم بشویید و سپس حتما موها را خشک کنید و برای جدا کردن شپش ها از یک شانه ضدشپش بهره ببرید.

درمان شپش سر با آب پیاز

از قلم نیاندازید که این درمان را سه روز متوالی تکرار کنید و سپس برای ریشه کن کردن کامل شپش سر، آن را هفته ای یک بار به مدت دو ماه تکرار کنید.

درمان شپش موی سر با روش خانگی روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل برای درمان شپش کمی متفاوت با روش های دیگر است چرا که زمان لازم برای اثرگذاری آن بیشتر است ؛ برای انجام این روش سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل را گرم و کمی کافور به آن اضافه کنید سپس این مخلوط را روی تمام سرتان بمالید و پوست سر را با آن ماساژ بدهید حالا سرتان را با یک کلاه حمام بپوشانید و بگذارید تمام شب روی سرتان بماند. صبح روز بعد موها را با شامپو بشویید و وقتی خشک شد، با یک شانه ضدشپش شانه بزنید، این نسخه باید به مدت پنج روز، روزانه استفاده گردد.

علایم تشخیص شپش سر

  • خارش شدید و آزاردهنده سر
  • برجستگی های کوچک و قرمز روی سر، گردن و شانه ها
  • ذره های سفید بسیار شبیه به شوره سر روی پایه موها که بسختی کنده می شوند

اولین علامت وجود شپش در سر ، خارش و احساس وجود یک جسم خارجی در سر است. شپش، بیشتر در بچه ها مشاهده می گردد چراکه شرایط چربی سر بزرگسالان به گونه ای نیست که برای رشد شپش مناسب باشد؛ هم چنین شپش بیشتر در دختربچه ها دیده می گردد و به وسیله استفاده از وسایل شخصی مانند شانه یا روسری به فرد دیگر منتقل می گردد.

اصلی ترین راه ابتلا به شپش موی سر چیست؟

  • تماس مستقیم با لباس و رختخواب فرد مبتلا اصلی ترین راه ابتلا است.
  • استفاده از کلاه و روسری فرد مبتلا

سخن آخر

امیدواریم از مطلب درمان شپش سر با پودر لباسشویی نهایت استفاده را برده باشید. شما از کدامیک از راهکارهای ذکر شده برای درمان شپش سر نتیجه گرفته اید؟ درمان شپش سر با پودر لباسشویی را امتحان نموده اید؟ تجربیات خود را در پایین همین مطلب با ما و سایر دوستانتان در وبلاگ وردپرس به اشتراک بگذارید.

همچنین شما می توانید در رابطه با مشکل شایع موخوره، مطلب جلوگیری از موخوره با نکات مراقبتی و مواد طبیعی را مطالعه بفرمایید.

منبع: مجله انگیزه

به "درمان قطعی شپش سر با پودر لباسشویی، فقط با این روش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان قطعی شپش سر با پودر لباسشویی، فقط با این روش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید