رئیس اتاق بازرگانی گرگان: توزیع منابع ارزش افزوده عادلانه باشد

به گزارش وبلاگ وردپرس، خبرنگاران/گلستان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با اشاره به فاصله زیاد منابع اعطایی ناشی از مالیات ارزش افزوده بین استانها، گفت: انتظار ما توزیع عادلانه و بر اساس جمعیت و محرومیت های استانهاست.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان: توزیع منابع ارزش افزوده عادلانه باشد

علی محمد چوپانی امروز جمعه پنجم آذرماه در جلسه شورای اداری استان گلستان که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در گرگان برگزار گشت، با اشاره به اینکه ضرورت حمایت از بخش خصوصی و تامین اعتبار پروژه های کلان باید از اولویت های اقتصادی استان باشد، اظهار کرد: بخش خصوصی در استان گلستان آماده همکاری کامل با دولت در راستای توسعه پایدار و همه جانبه استان است.

وی با بیان اینکه هدف گذاری رشد 8 درصدی اقتصاد، گفت: رسیدن به این رشد اقتصادی قطعا نیازمند منابع اعتباری ملی و کلان است.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان با تاکید بر اینکه منابع اعتباری بانک های استان گلستان رو به سرانجام است، ادامه داد: باید به این بانکها تزریق اعتبار شده و به موازات آن نیز بانک های خصوصی نیز به میدان کمک به فعالان اقتصادی بیایند تا با همدلی بیشتر شاهد رونق نسبی اقتصادی باشیم.

چوپانی با انتقاد از شیوه توزیع اعتبارات حوزه اقتصادیات بر ارزش افزوده در سطح کشور، شرح داد: امروز سهم اعتباری ما از اقتصادیات بر ارزش افزوده نسبت به برخی استان ها قابل مقایسه نیست.

وی با ارائه پیشنهادی مبنی بر اصلاح نظام توزیع عواید اقتصادیات بر ارزش افزوده بیم استانها، گفت: پیشنهاد ما جمع آوری اقتصادیات به صورت ملی و تقسیم آن بنا بر دو شاخص جمعیت و محرومیت بین استانها است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رئیس اتاق بازرگانی گرگان: توزیع منابع ارزش افزوده عادلانه باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اتاق بازرگانی گرگان: توزیع منابع ارزش افزوده عادلانه باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید