طرز تهیه براونی ردولوت

به گزارش وبلاگ وردپرس، براونی ردولوت یا همان کیک مخملی قرمز یکی از کیک های شکلاتی است که به رنگ قرمز یا قهوه ای تیره درست می گردد و در دسته کیک های کلاسیک قرار می گیرد. این کیک طرفدارهای زیاد دارد. ردولوت برای اولین بار در آمریکا در قرن 19 اختراع شد و تنها یک کیک مخملی با بافت های نرم بود و به مرور زمان ردولوت اصلی را ابداع کردند. در آن موقع به دلیل نبودن رنگ های خوراکی از سرکه برای تغییر رنگ استفاده می شد. به این صورت که ترکیب سرکه با رنگ دانه های پودر کاکائو طبیعی باعث قرمزی رنگ این کیک می شد.

طرز تهیه براونی ردولوت

در ادامه این مطلب قصد داریم طرز تهیه براونی ردولوت این هیجان انگیز و بی نظیر رو به شما آموزش دهیم. شما نیز با داشتن مواد اولیه این کیک به راحتی می توانید آن را تهیه و به عنوان عصرانه و یا صبحانه نوش جان کنید.

طرز تهیه بروانی ردولوت

همانطور که گفته شد براونی ردولوت یکی از دسرهای مجذوب کننده است که می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید و به عنوان عصرانه همراه با یک چای تازه دم میل نمایید. مواد اولیه که در ادامه ذکر شده است برای 2 الی 3 نفر مناسب است.

مواد لازم برای تهیه بروانی ردولوت

مواد لازممقدار
آرد2.5 پیمانه
شکر1.5 پیمانه
بیکینگ پودر1 قاشق چای خوری
نمک1 قاشق چای خوری
کاکائو1 قاشق چای خوری
روغن مایع1.5 پیمانه
شیر کره1 پیمانه
تخم مرغ2 عدد بزرگ
رنگ خوراکی2 قاشق چای خوری
وانیل2 قاشق غذا خوری
سرکه سفید1 قاشق چای خوری
خامه، گردو و موز یا توت فرنگیبه مقدار دلخواه

طرز تهیه شیر کره

در دستور پخت بروانی ردولوت باید از شیر کره استفاده کنید. دز ادامه طرز تهیه شیر کره را آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه شیر کره

  • شیر سرد و تازه نصف پیمانه
  • آب لیموی تازه یا سرکه سفید نصف پیمانه

طرز تهیه شیر کره

برای درست کردن شیر کره یا همان باتر میلک به ازای هر پیمانه شیر سرد یک قاشق غذا خوری سرکه سفید یا آب لیمو ضروری است. اگر لیموی تازه ندارید از آب لیموهای صنعتی استفاده نکنید و سرکه سفید را جایگزین آن کنید. آب لیمو یا سرکه را درون شیر ریخته و هم بزنید و به مدت پنج دقیقه کنار بگذارید. بعد از5 دقیقه شیر کره شما حاضر است. شما می توانید از شیره کره در پخت نان هم استفاده کنید.

مراحل تهیه بروانی ردولوت

دمای فر را تنظیم کنید

فر را روشن و در درجۀ 175 سانتی گراد یا 350 فارنهایت تنظیم کنید که در زمان حاضر شدن کامل مواد، فر گرم شده و آمادۀ استفاده باشد.

مواد خشک را ترکیب کنید

در یک ظرف بزرگ مواد خشک را مثل آرد، شکر، پودر کاکائو، بیکینگ پودر، رنگ خوراکی، وانیل و نمک را با هم مخلوط و از الک رد کنید تا هوای درون مواد گرفته گردد.

مواد تر را مخلوط کنید

حال در این مرحله در یک ظرف دیگر مواد تر مثل تخم مرغ، شیر کره، روغن، سرکه را به خوبی مخلوط کنید. مواد را آنقدر هم بزنید که بوی خامی تخم مرغ گرفته و یک ترکیب یک دست حاصل گردد.

هر دو ترکیب را به هم اضافه کنید

در مرحله بعد ترکیب اول که مخلوط آرد، شکر و پودر کاکائو بود را به مواد تر کم کم اضافه نموده و هم بزنید. در نظر ذاشته باشید که هم زدن مواد باید به یک سمت باشد. برای مثال این کار را فقط از چپ به راست انجام دهید. مواد را که کامل اضافه کردید ۀن ها را به خوبی مخلوط کنید تا ترکیب صاف و یک دست حاصل گردد.

مواد را درون قالب بریزید

حالا قالبی که برای مواد در نظر گرفته اید را با روغن یا کره به دلخواه چرب کنید. سپس مقداری آرد در ته ظرف بریزید. می توانید به جای استفاده از کره یا روغن از کاغذ روغنی نیز استفاده کنید. موادی را که آماده نموده اید را در درون قالب ریخته و با دست دو طرف قالب را گرفته و به صورت ضربه ای به روی میز بزنید تا حباب های درون قالب گرفته گردد. قالب را در درون فر قرار دهید. زمان لازم برای پختن براونی ردولوت حدود 40 دقیقه است. دقت داشته باشد که مرکز برونی ردولوت کاملاً پخته باشد. وقتی مطمئن شدید که مغز براونی ردولوت کاملاً پخته شده است، اجازه دهید که حدود 3 ساعت در یخچال سرد گردد.

طرز تهیه خامه روی بروانی ردولوت

برای پوشش روی بروانی ردولوت می توانید از خامه استفاده کنید. خامه این دسر را هیجان انگیزتر خواهد نمود. در ادامه آموزش تهیه خامه را برای شما قرار دادیم.

مواد لازم برای خامه روی بروانی ردولوت

  • پنیر خامه ایی بدون نمک 450 گرم
  • وانیل 1 قاشق چای خوری
  • کره 1 پیمانه
  • پودر قند 4 پیمانه

مراحل تهیه خامه

در ابتدا پودر قند، پنیر خامه ایی و کره را در درون ظرف ریخته و با دور کم همزن به آرامی هم بزنید. در این مرحله باید مواد نرم و یک دستی حاصل گردد. در مرحله بعدی با دور تند همزن حدود 5 دقیقه مواد را هم بزنید تا خامه سبک شده و فرم بگیرد. در این زمان می توانید همزن را خاموش کنید و مواد دور ظرف را جمع کنید و مجدد با دور کند به مدت 5 دقیقه هم بزنید و سپس با دور تند این عمل را تکرار کنید. وقتی به مدت 5 دقیقه با دور تند مواد را هم زدید آن را در درون یخچال قرار دهید تا به اصطلاح خامه خودش را بگیرد و سفت گردد.

نکاتی در خصوص طرز تهیه براونی ردولوت

شما می توانید از برش های موز برای لایه های میانی بروانی ردولوت خود استفاده کنید. بعلاوه می توان طعم آن را با میوه های مورد علاقه خود چند برابر کنید. گفتنی است که تزئیین روی کیک با پودر نارگیل می تواند طعم فوق العاده ایی به آن ببخشد.

نتیجه گیری

همانطور که خواندید طرز تهیه براونی ردولوت پیچیدگی خاصی ندارد و به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید. گفتنی است که اگر تمایل دارید این بروانی ردولوت مجذوب کننده را در زمان کوتاهی تهیه کنید بهتر است که از خامه قنادی به جای آموزشی که در بالا داده شد استفاده کنید تا در زمان صرفه جویی نموده باشید. بعلاوه اگر بروانی ردولوت را به عنوان دسر برای دورهمی ها با دوستان یا خانواده خود درست می کنید، بهتر است از الان دست به کار شوید. چون این دسر خوشمزه و لذیذ باید حدود سه ساعت در یخچال بماند.

منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه براونی ردولوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه براونی ردولوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید