غذای مناسب انواع پوست ، برترین ویتامین و خوراکی ها برای پوست های مستعد آکنه و کدر

به گزارش وبلاگ وردپرس، محققان اسپانیایی می گویند که مصرف غذاهای سالم و حذف بعضی خوراکی ها با توجه به نوع پوست می تواند به بهبود آن یاری کند.

غذای مناسب انواع پوست ، برترین ویتامین و خوراکی ها برای پوست های مستعد آکنه و کدر

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از هلث لاین، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که اگر یک شب فست فود بخورید و فردا صبح جلوی آینه بروید از شرایط پوست خود تعجب کنید. این حقیقت که تغذیه ما بر سلامت پوستمان تاثیر می گذارد، غیر قابل انکار است. محققان می گویند که مصرف غذاهای سالم و حذف بعضی خوراکی ها با توجه به نوع پوست می تواند به بهبود آن یاری کند.

پوست خود را بشناسید

قبل از هرچیزی شما، باید نوع پوست خود را معین کنید. پس از تمیز کردن پوست خود از هیچ محصولی استفاده نکنید و پس از چند ساعت به ظاهر آن توجه کنید. چند سرنخ وجود دارد که می تواند به شما یاری کند تا نوع پوست خود را مشخص کنید.

اگر پوست شما براق به نظر می رسد، شما پوست چرب دارید.

اگر پوست شما پوسته پوسته، قرمز یا تحریک شده، پوست خشکی دارید.

اگر پوست در بعضی نواحی چرب و در بعضی دیگر خشک است، پوست مختلط دارید.

  • عادت های رایجی که پوست را نابود می نماید | قهوه علیه پوست؟
  • راهکارهایی برای جلوگیری از تغییرات پوستی و خلق وخو در پاییز | خوراکی هایی که باید در پادشاه فصل ها بخوریم

پوست خشک

در هر حال، اگر پوست شما خشک است، ممکن است تشنه باشد. در این حالت، نوشیدن دو لیتر آب در روز می تواند یاری نماینده باشد، اما می توانید آب را به وسیله میوه هایی مانند هندوانه نیز دریافت کنید. بعلاوه می توانید پوست خود را به وسیله اسیدهای چرب مانند آووکادو، روغن زیتون و ماهی سالمون آبرسانی کنید.

از قلم نیاندازید که کافئین می تواند پوست را خشک تر کند. بعلاوه کمبود ویتامین های A و C می تواند به خشکی پوست یاری کند.

پوست چرب

اگر پوست چرب دارید، حذف روغن از رژیم غذایی شاید به نظر شما تنها راه حل باشد. اما از قلم نیاندازید که شما هنوز هم به چربی های سالم و ضد التهاب مانند آووکادو، روغن زیتون، ماهی و آجیل احتیاج دارید. با این حال غذاهای روغنی و فوق تولید شده مانند سیب زمینی سرخ شده را محدود کنید و مصرف شکر را به حداقل برسانید.

  • روتین پوست چرب | این محصولات برای پوست چرب مناسب نیستند

پوست مختلط

افرادی که پوست مختلط دارند احتیاجی به حذف کامل کربوهیدرات ندارند، اما توجه به نوع غلات و گندمی که می خورید مهم است. کربوهیدرات ها می توانند باعث التهاب شوند. هنگام انتخاب کربوهیدرات، نوع پیچیده آن مثل برنج قهوه ای یا کینوا را انتخاب کنید.

پوست های مستعد آکنه

اگر دچار آکنه می شوید، ویتامین C زیادی را به وسیله انواع توت ها و میوه ها دریافت کنید. بعلاوه زینک می تواند واقعا برای آکنه مفید باشد و می توانید آن را در صدف ها و پروتئین حیوانی بدون چربی مانند مرغ، غلات غنی شده و دانه کدو تنبل پیدا کنید.

شما باید لبنیات پرچرب و غذاهای شیرین یا چرب را هم کنار بگذارید. این غذاها باعث التهاب در پوست و ایجاد آکنه می گردد. پروبیوتیک ها، مانند آنهایی که در ماست یونانی یافت می شوند، ممکن است به آکنه یاری نمایند. قبل از حذف غذاهایی که فواید تغذیه ای دارند، مانند لبنیات، با پزشک یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید.

پوست کدر

پوست کدر اغلب به علت استرس محیط ایجاد می گردد. یکی از راه ها برای مبارزه با استرس، مصرف آنتی اکسیدان هاست.

لیکوپن آنتی اکسیدانی مفید برای پوست است. میوه ها و سبزیجات صورتی یا قرمز سرشار از لیکوپن هستند. کاکائو هم منبع طبیعی آنتی اکسیدان هاست. پس برای داشتن پوستی شفاف شکلات تلخ حداقل 75 درصد را از یاد نبرید.

منبع: همشهری آنلاین

به "غذای مناسب انواع پوست ، برترین ویتامین و خوراکی ها برای پوست های مستعد آکنه و کدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذای مناسب انواع پوست ، برترین ویتامین و خوراکی ها برای پوست های مستعد آکنه و کدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید