لوکس ترین سدان سوئدی در ایران پلاک ملی شد، خروج از گمرک پس از 5 سال خاک خوردن، عکس

به گزارش وبلاگ وردپرس، ولوو S90 با تیونینگ هیکو اسپورتیو، یکی از خودروهایی بود که در نمایشگاه خودروی تهران در سال 96 رونمایی شد و لقب لوکس ترین خودروی سوئدی بازار ایران را یدک می کشید.این خودرو رقیب اصلی و مستقیم خودروهایی مثل بی ام و سری 5 و مرسدس بنز E کلاس به شمار میرود.

لوکس ترین سدان سوئدی در ایران پلاک ملی شد، خروج از گمرک پس از 5 سال خاک خوردن، عکس

امیرمسعود عابدین: ولوو S90 سدان مجلل کمپانی ولوو سوئد است که قرار بود با تغییرات استاندارد هیکو اسپورتیو، به وسیله داتیس خودرو به بازار کشور وارد بگردد. اما متاسفانه با اتفاقات مختلفی که برای بازار خودروی ایران افتاد و بعلاوه اعمال تحریم های مختلف، نتوانست در بازار ایران پیروز ظاهر گردد. از این خودرو به تعداد 5 دستگاه وارد بازار ایران شده بود که متاسفانه در یکی از گمرکات کشور به مدت 5 سال، خاک خورد و نتوانست پلاک ملی دریافت کند.

اما حالا پس از گذشت تقریبا 5 سال و ورود خودروهای به جامانده در گمرک به بازار، سر و کله این خودرو هم در بعضی نمایشگاه های کشور باز شده است.

ولوو S90، به معنای واقعی کلمه از زیبایی فوق العاده خاصی بهره مند بود و در بین رقبای آلمانی خود، حرف های زیادی برای گفتن داشت. همان سبک طراحی که در مدل شاسی بلند XC90 وجود داشت، در این سدان هم دیده می شد. با وجود رینگ های اسپرت 5 پره و بعضی ادوات دیگر، دخالت هیکو اسپورتیو در طراحی S90 اصلا کمرنگ نیست.

در نمای پشتی، انگار که چراغ های کشیده و عمودی معروف شاسی بلندهای ولوو، به شکل کوچکتری درآمده و متناسب با بدنه یک سدان شده اند. نوشته مشکی رنگ هیکو در مرکز درب صندوق به چشم می خورد. دو اگزوز دوبل دایره ای شکل، جذابیت دیفیوزر را بیشتر نموده اند.

فضای داخلی S90، همان سادگی و شیک بودن نمای بیرونی را با میزان زیادی تجمل گرایی تلفیق نموده است. نمایشگرهای خاص ولوو، که در XC90 هم دیده می شد، در این مدل هم حضور دارد. چیدمان ادوات و کنترلرها در کابین خودرو به شکلی تمیز و مرتب صورت گرفته که سرنشینان از زیبایی آن واقعا لذت خواهند برد.

دکمه های کابین این خودرو در عین سادگی به شکل الماس گونه طراحی شده اند.

S90 در حالت استاندارد با سه پیشرانه بنزینی فراوری می گردد. نسخه T6 که قوی ترین مدل این سدان لوکس است با موتور دو لیتری توربو، قدرت 316 اسب بخاری و گشتاور 400 نیوتون متری فراوری می نماید. گیربکس 8 دنده اتوماتیک ساخت Aisin ژاپن، وظیفه انتقال قدرت به هر چهار چرخ را برعهده دارد.

در مدل های T5 می توان سیستم دو دیفرانسیل را بر روی خودرو سفارش داد. نسخه های T5 با همین پیشرانه قدرت 246 و 251 اسب بخاری و بعلاوه گشتاور 350 نیوتون متر فراوری می نمایند.

در آن موقع، با توجه به نوع سفارش گذاری و پیشرانه، ولوو S90 قیمتی بین 45 تا 55 هزار دلار در بازار جهانی داشت. با سفارشی سازی های هیکو اسپورتیو، قیمت S90 چند هزار دلار گرانتر می گردد.

طبق تصاویر موجود، از بین 5 دستگاهی که وارد ایران شد، یک دستگاه از مدل T6 و چهار دستگاه دیگر از مدل T5 بودند.

در اواسط سال 98، داتیس خودرو قرار بود این 5 دستگاه را با قیمتی بیش از 3 میلیارد تومان از گمرک خارج کند؛ اما با توجه به اتفاق نیفتادن این امر، به احتمال زیاد این خودرو در بازار ایران، با توجه به کمیاب و صفر کیلومتر بودن، و بعلاوه مشخص قیمت 13 تا 15 میلیاردی برای مدل XC90؛ احتمالا این خودرو هم وارد باشگاه 15 تا 20 میلیاردی ها گردد! البته اگر بالاتر از این عدد نرود!

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ وردپرس مراجعه کنید.

منبع: خبرآنلاین

به "لوکس ترین سدان سوئدی در ایران پلاک ملی شد، خروج از گمرک پس از 5 سال خاک خوردن، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکس ترین سدان سوئدی در ایران پلاک ملی شد، خروج از گمرک پس از 5 سال خاک خوردن، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید