طرز تهیه سالاد بلغور و نخود؛ طعمی تازه و جالب

به گزارش وبلاگ وردپرس، یک پیش غذای خوشمزه نه تنها میل و اشتهای شما را برای خوردن غذای اصلی زیاد می کند، بلکه باعث مجذوب کننده تر دیده شدن میز غذای شما در مهمانی ها نیز می شوند. در این مطلب از سری مطالب آموزش آشپزی تصویری خبرنگاران مگ قصد داریم طرز تهیه سالاد بلغور و نخود را به شما آموزش دهیم. شما می توانید این سالاد مجذوب کننده را به عنوان پیش غذا یا حتی غذای اصلی میل کنید و از طعم متنوع آن لذت ببرید.

طرز تهیه سالاد بلغور و نخود؛ طعمی تازه و جالب

سالاد بلغور و نخود

سالاد بلغور و نخود یک غذای کامل است؛ زیرا تلفیقی از کربوهیدرات، پروتئین، سبزیجات و فیبر است و به راحتی آماده می شود.

مواد لازم

موادمقدار
نخود پخته شدهیک پیمانه
بلغوریک پیمانه
خیاریک عدد
پیاز میانهیک عدد
پسته خام10 عدد
پنیر فتا50 گرم
جعفری3 شاخه
گشنیز5 شاخه
آبلیمو ترشیک قاشق چای خوری
روغن زیتون2 قاشق غذاخوری
ارده4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهاز هر کدام یک قاشق چای خوری

طرز تهیه سالاد بلغور و نخود

1.

برای آماده کردن این سالاد خوشمزه، ابتدا بلغورها را به خوبی می شوییم و درون ظرف مورد نظر می ریزیم. سپس روی بلغورها آب جوش می ریزیم به مقداری که سطح آن با آب پوشیده شود. حال روی ظرف را سلفون می کشیم و به مدت 1 الی 2 ساعت اجازه می دهیم بلغورها نرم شود. سپس بلغورها را آبکش می کنیم.

2.

در این مرحله، خیار و پیاز را همانند تصویر، برش های کوچک می زنیم و کنار می گذاریم.

3.

حال در این مرحله، گشنیز و جعفری تازه را به صورت ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم؛ سپس شروع می کنیم به آماده کردن سس سالاد.

4.

برای آماده کردن این سس خوشمزه، ارده، روغن زیتون، آبلیمو و نمک و فلفل سیاه را درون ظرف می ریزیم و به خوبی باهم مخلوط می کنیم تا یک دست شود.

5.

در این مرحله به بلغورهای آبکش شده مابقی مواد را که شامل نخود پخته، خیار، پیاز، پنیر فتا، گشنیز و جعفری تازه و پسته است را اضافه می کنیم.

6.

در مرحله آخر، سس را به تمامی مواد اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم و به مدت 1 ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا تمام مواد به خرد هم بروند.

-

وبلاگ وردپرس مگ تَلِنت بستری برای کشف و پرورش، کسب درآمد و مشهور شدن استعدادهای تولید محتوای ویدیویی است. بستری برای افرادی که توانایی ساختن انواع ویدیو را برای وبلاگ وردپرس در استاندارد حرفه ای محتوا و تصویر دارند. افراد حاضر در پروژه تَلِنت، با ساختن ویدیو برای وبلاگ وردپرس، به طور مستقیم از وبلاگ وردپرس کسب درآمد می کنند.

وبلاگ وردپرس به سادگی امکان دسترسی به کالا را برای افرادی که توانایی ویدیوسازی حرفه ای دارند، فراهم می کند. اگر فکر می کنید استعداد، توانایی، امکانات، انگیزه و اشتیاق ویدیوسازی دارید، به وبلاگ وردپرس مگ تَلِنت بپیوندید.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه زیر کلیک کنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "طرز تهیه سالاد بلغور و نخود؛ طعمی تازه و جالب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد بلغور و نخود؛ طعمی تازه و جالب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید